22 خرداد 1393
شماره خبر: 123783

ادامه وضعیت ناپایدار جوی و وزش باد شدید در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ادامه وضعیت ناپایدار جوی و وزش باد شدید در البرز


مدیر کل اداره هواشناسی استان البرز گفت: وضعیت ناپایدار جوی و وزش بادهای شدید در روزهای آینده در این استان ادامه دارد.
منصور رحمانیان اظهار داشت: طی روزهای اخیر شاهد بودیم که آب و هوای استان البرز به مانند اکثر مناطق کشور به ویژه پایتخت، شاهد شرایط ابری و نیمه‌ ابری، وزش باد شدید و رگبارهای پراکنده بوده است. وی تصریح کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل داده‌های علمی در 24 ساعت آینده شاهد تداوم همین شرایط، یعنی افزایش ابر، وزش باد شدید و رگبارهای پراکنده خواهیم بود. مدیر کل اداره هواشناسی استان البرز افزود: البته رگبارها بیشتر در مناطق کوهستانی، ارتفاعات و روستاهای واقع شده در ارتفاعات استان البرز پیش‌بینی می‌شود. رحمانیان اظهار داشت: همچنین افزایش دمای هوا که طی روزهای اخیر در بیشترین ساعات حدود 35 درجه در شهرستان کرج بود، تا ظهر روز جمعه نیز ادامه می‌یابد.
کاهش 5 درجه‌ای دمای هوا در استان البرز
وی بیان داشت: بر اساس پیش‌بینی‌های کارشناسان از صبح روز جمعه سامانه‌ای بارشی در مناطق شمالی کشور، حاشیه دریای خزر و همچنین ارتفاعات البرز فعال می‌شود.
مدیر کل هواشناسی استان البرز افزود: فعالیت این سامانه موجب بارش‌ باران در این مناطق شده و همین امر منجر به کاهش دما در البرز می‌شود. رحمانیان گفت: بنابراین پیش‌بینی می‌شود که از ظهر روز جمعه دمای هوا در استان البرز حدود 5 درجه کاهش یافته و در این روز حداکثر دما در شهرستان کرج به حدود 30 درجه بالای صفر می‌رسد.
وی در پاسخ به این پرسش که وزش باد‌های شدید در استان البرز تا چه زمانی ادامه دارد، گفت: با بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و داده‌های علمی به این نتیجه می‌رسیم که وضعیت ناپایدار جوی تا اواسط هفته آینده در البرز ادامه دارد. رحمانیان اظهار داشت: بنابراین انتظار داریم که حداقل تا روز دوشنبه آینده شاهد آسمانی نیمه‌ابری همراه با وزش باد باشیم که شدت وزش در بعد از ظهر‌ها افزایش می‌یابد. وی در پایان گفت: به همین شهروندان باید به هشدارها توجه داشته و از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود