24 خرداد 1393
شماره خبر: 123818

دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی هستند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی هستند


نماینده ولی فقیه دراستان البرزو امام جمعه کرج با اشاره به تحرکات گروهک ترویستی داعش در عراق،گفت: دشمنان اسلام با حمایت از تکفیری ها درصدد ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی هستند.
حجت الاسلام والمسلمین ˈسید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج افزود: به دنبال پیروزی حزب نوری المالکی نخست وزیرعراق در انتخابات، دشمنان اسلام با همدستی برخی عناصر داخلی، گروهک تروریستی داعش را از سوریه به سمت شهرهای عراق کشاندند. وی تاکید کرد: دراین برهه حساس دولت و مردم مسلمان عراق باید متحد شوند و هوشیاری خود را در قبال تکفیری ها حفظ نمایند. خطیب جمعه کرج گفت: اگر تکفیری ها درعتبات عالیات خباثت به خرج دهند، جهان اسلام اعم شیعه و سنی آنها را ریشه کن خواهد کرد. نماینده ولی فقیه در استان البرز با تبریک میلاد با سعادت امام عصر(عج ) به مسلمانان جهان، اظهار کرد: جامعه اسلامی باید تفکر و مشخصه های معنوی جامعه مهدوی را در خود تقویت کند. وی ادامه داد: تقویت علم و دانش و بصیرت از مهم ترین مسایلی است که باید سرلوحه زندگی خود قرار دهیم تا بتوانیم به تفکر والای جامعه مهدوی نزدیک شویم. خطیب جمعه کرج با بیان اینکه حضرت مهدی موعد(عج )، عصاره تمام انبیاء و اولیاء الهی (ع ) است، گفت: امامت آن حضرت جهانی است. وی افزود: طبق روایات دینی در عصر حکومت حضرت امام مهدی (عج ) همه ظرفیت های فکری انسانها شکوفا می شود و تحرک و پویایی در جامعه بشری به وجود می آید، بنابراین در عصر غیبت آن حضرت باید با ایجاد تحرک علمی و معنوی درخود، به شاخصه های فکری حکومت این امام بزرگوار نزدیک شویم. خطیب جمعه کرج بر تقویت فضایل اخلاقی و پارسایی در جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت: جامعه منتظر امام عصر (عج )، باید به ارزش های اخلاقی ، تقوا و عدالت طلبی توجه ویژه داشته باشد، زیرا دوران انتظار برای برقراری حکومت عدل الهی سخت است و جامعه بشری باید امتحان های بزرگ الهی پشت سر بگذارد. نماینده ولی فقیه در استان البرز تاکید کرد: در این برهه زمانی نباید در فساد گم شد و سطح فکری و معنوی جامعه اسلامی باید ارتقاء یابد زیرا در جامعه منتظر فساد جایگاهی ندارد. وی با انتقاد از برخی کم کاری ها در عرصه فرهنگی کشور، گفت: آنقدر به جام جهانی اهمیت داده می شود، اگر به همان میزان به مسایل فرهنگی توجه شود، بسیاری از مشکلات اجتماعی برطرف خواهد شد. حجت الاسلام حسینی همدانی با انتقاد از فعالیت برخی فروشگاهها و عرضه اجناسی که متناسب با جامعه اسلامی نیست، گفت : مسوولان باید به این گونه مسایل توجه جدی داشته باشند. وی اظهار کرد: تاکید ما بر این است که به تبع قرآن و احکام دین با مظاهر گناه در جامعه اسلامی باید مبارزه شود و ما براین اساس با آنچه که مروج گناه در مکان های دولتی و غیر دولتی است ، مخالف هستیم. خطیب جمعه کرج افزود: ما به عنوان جامعه اسلامی باید خودمان را اصلاح کنیم تا بتوانیم مورد توجه و عنایات امام عصر (عج ) قرار گیریم.
پرهیز از افراط و تفریط لازمه زندگی انسان است
نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت پرهیز از افراط و تفریط در جامعه انسانی اشاره کرد و گفت: افراط و تفریط در زندگی مشکلاتی برای انسان ایجاد خواهد کرد. خطیب جمعه کرج افزود: در رفتارهای اجتماعی حفظ اعتدال و میانه روی ضروری است زیرا در این صورت انسان از حدود الهی تجاوز نمی کند. وی اسراف را نمونه بارز افراط در جامعه ذکر کرد و گفت : دربرخی آیین ها مانند عروسی ها غذاهای زیادی دور ریخته می شود که این کار گناه و اسراف است و باید از آن پرهیز کنیم. حسینی همدانی با بیان اینکه اسراف فقط جنبه مادی ندارد بلکه در بعد فکری هم ممکن است انسان دچار خطا و لغزش شود، بر مراقبت فکری در جامعه اسلامی تاکید کرد
قدردانی از زحمات سربازان گمنام امام زمان (عج)
خطیب جمعه کرج در بخش دیگری از سخنانش روز سربازان گمنام امام زمان (عج ) به این عزیزان تبریک گفت و اظهارکرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با هوشیاری فرزندان مومن و متدین این سرزمین توطئه های فرهنگی و امنیتی دشمنان علیه نظام اسلامی یکی پس از دیگری خنثی شده است. وی اظهار کرد: سربازان گمنام امام زمان (عج ) بطور شبانه روزی برای حفظ و ایجاد آرامش مردم از کیان ایران اسلامی حراست و پاسداری می کنند که تلاش های آنان ستودنی است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود