20 آبان 1391
شماره خبر: 14712

سرانه مطالعه در جامعه باید افزایش یابد

سپیدار‌آنلاین: گروه سیاسی

سرانه مطالعه در جامعه باید افزایش یابد

سپیدار آنلاین: امام جمعه کرج گفت: سرانه مطالعه در جامعه ما پایین است که باید با توجه دست اندرکاران سرانه مطالعه در کشور را افزایش داد.
حجت الاسلام محسن کازرونی در خطبه های نماز جمعه که در مصلی این شهر برگزار شد، با انتقاد از اینکه سرانه مطالعه در جامعه پایین است، اظهار داشت: مطالعه انسان را دقیق تر و ذهن را با منطق بیشتر آشنا می کند و همین عامل انسان را می تواند از انحرافات حفظ کند. وی ادامه داد: افرادی که تلویزیون مشاهده می کنند نسبت به افرادی که مطالعه می کنند سطحی نگر هستند. وی با بیان اینکه در هفته جاری روز خانواده، روز دیابتی ها و بازنشسته ها را در پیش رو داریم، اضافه کرد: اگر زن و مرد حرمت نگه دارند، فرزندان نیز حرمت نگه می دارند.
نباید همسر را امر و نهی کرد
وی ادامه داد: ائمه های ما به همسرانشان احترام می گذاشتند، امر و نهی کردن به همسر معنی ندارد باید خواهش و درخواست باشد امر و نهی و خشم خانواده ها را متزلزل می کند. وی افزود: در اسلام خانواده مطلوب خانواده های است که در آن آرامش، محبت، لطف و احترام باشد هر چقدر از آن فاصله بگیرم از این معنی فاصله می گیریم.
آمار طلاق گاهی در جامعه بیداد می کند
وی با بیان اینکه آمار طلاق گاهی در جامعه بیداد می کند، اضافه کرد: گذشت در زندگی بسیار مهم است، انسان ها باید در زندگی اهل گذشت باشند. وی گفت: خود ماهواره ها هم اعتراف می کنند که دنبال تبلیغ هرزگی هستند و یکی از کارهایی است که به شدت دنبال آن هستند. وی افزود:4 هزار کانال ماهواره در فضای ایران برای تقویت دین کار نمی کنند برخی از این کانال ها یا خنثی هستند یا بر روی کاهش عقاید دینی مردم ما سرمایه گذاری می کنند. وی ادامه داد: ماهواره هرزه گری را از دو طرف زن و مرد در خانواده تبلیغ می کنند و این هدف ماهواره ها است و با این نیت ایجاد شده است. وی تاکید کرد: باید از هرزگی ها دوری و در جهت استحکام خانواده ها باید تلاش کنیم.
غربی ها در سوریه به دنبال دموکراسی خونی هستند
وی اظهار داشت: غربی ها در سوریه به شدت به دنبال این هستند که تا دموکراسی خونی که هرج و مرج است را در سوریه حاکم کنند. وی ادامه داد: هر خونی که ریخته می شود برای مسلمان بسیار ناخوشایند و ناراحت کننده است. وی با بیان اینکه قطر در مقابل حمایت های مختلف گاز رایگان به اسرائیل می دهد، اضافه کرد: عربستان و قطر که پادشاهی موروثی در سوریه دارند از دموکراسی خونین حمایت می کنند. وی گفت: در بحث استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای مستکبران به ایران زور می گویند ولی به حقمان خواهیم رسید.
نشست با علما در آستانه محرم
وی خبر داد: روز چهارشنبه هفته پیش رو در آستانه محرم نشستی در مصلی برگزار می شود که از علما دعوت می شود 9 صبح تا 11 حضور داشته باشند. وی در بخش دیگری از سخنرانی خود، تصریح کرد: وهابی ها افراطی هایی که سر در آخور استکبار دارند و تلاش می کنند که مردم را از حقیقت دین دور کنند. نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج ادامه داد: همه مسلمان ها در مورد زیارت موضع منفی ندارد به غیر از افراد اندک که در برابر آن ایستادگی و مسلمان ها را نهی می کنند. حجت الاسلام کازرونی افزود: زمانی که به پیامبر بزرگ اسلام بی حرمتی شد فقط شیعه ها نبودند که اعتراض کردند بلکه جهان اسلام اعتراض کرد به دلیل اینکه حرمت پیامبر باید حفظ شود و همه مسلمان ها به پیامبر احترام می گذارند.
زیارت حرمت گذاشتن است
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج تصریح کرد: اگر به زیارت پیامبر، ائمه اطهار و معصمومین برویم حفظ حرمت آنها کرده ایم. وی گفت: اگر شیعه به زیارت به ویژه زیارت سالار شهیدان و پیامبر بزرگ اسلام تاکید می کند به دلیل اینکه آیات قرآنی به آن اشاره و تاکید دارد. حجت الاسلام کازرونی اظهار داشت: پیامبر بزرگ اسلام فرمودند، هر فردی به زیارت بیاید فردا قیامت دست آنها را خواهم گرفت. نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج افزود: امام باقر(ع) فرمودند اگر می خواهید از مواهب الهی در بهشت بهره مند شوید زیارت مظلوم حسین ابن علی(ع) را از دست ندهید.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود