26 خرداد 1393
شماره خبر: 124082

آسیب های اجتماعی را با فرهنگ سازی کاهش دهیم

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

آسیب های اجتماعی را با فرهنگ سازی کاهش دهیم


امام جمعه شهرستان فردیس با اشاره به برخی مشکلات و مسایل اجتماعی بر احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد.
حجت الاسلام ˈعلی اکبر ایمانیˈ روز دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس که در ستاد فرماندهی انتظامی این شهرستان برگزار شد، افزود: امر به معروف و نهی از منکر نیازمند عزم همگانی و ملی است و اگرمردم و مسوولان با فرهنگ سازی در ادای آن تلاش کنند شاهد کاهش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی خواهیم بود.
وی ادامه داد: کارفرهنگی نیازمند مدیریت جهادی بدون توجه به خواست و منافع شخصی است. وی اظهار کرد: امربه معروف ونهی از منکر موجب امنیت در جامعه می شود همینطوررونق کسب وکار و روزی حلال را به دنبال دارد. ایمانی از پدیده بدحجابی و بدپوششی به عنوان مظاهر خلاف شئون در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: هرچند حجاب یک امر شخصی است اما بدحجابی به جامعه لطمه می زند. وی از شبکه های ماهواره ای و فضاهای مجازی به عنوان عوامل تهاجم فرهنگی نام برد و ادامه داد: برخی رفتارهای اجتماعی منفی تحت تاثیراین عناصر در جامعه انجام می شود؛ به گونه ای صرف تذکر کار ساز نیست. امام جمعه فردیس افزود: اگر قوانین به درستی تبیین و اجرا شود، به خودی خود بخش مهمی از امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عملی می شود.
اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را جدی بگیریم
فرماندار فردیس در این نشست برغنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان تاکید کرد و گفت: درایام تابستان دستگاه های اجرایی و فرهنگی برای پرکردن دانش آموزان برنامه ریزی کنند. ˈمهدی مهرورˈ نیز براجرای مناسب جشن رمضان و برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا دراین ماه تاکید کرد.
نظارت برمحصولات فرهنگی در فردیس
سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فردیس هم در این نشست بر همکاری دستگاههای اجرایی و فرهنگی در زمینه نظارت بر محصولات فرهنگی تاکید کرد. حجت الاسلام ˈشمس الله فلاح ˈ ادامه داد: قرار شد دستگاههای اجرایی شاخص برنامه های خود را به اداره ارشاد ارسال کنند. وی افزود: حمایت، هدایت و نظارت بر فعالان عرصه فرهنگ و هنردر شهرستان فردیس بیشتر خواهد شد. سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان فردیس گفت: به تازگی بازرسی از ویدئو کلوپ ها در شهرستان فردیس آغاز شده است. وی بیان کرد: محفل انس با قرآن در ماه مبارک رمضان در شهرستان فردیس برگزار می شود. دراین نشست بر فرهنگ سازی و صرفه جویی در مصرف آب با توجه به کاهش نزولات جوی تاکید شد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود