1 تیر 1393
شماره خبر: 124429

صندوق توسعه منابع طبیعی البرز راه اندازی می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

صندوق توسعه منابع طبیعی البرز راه اندازی می شود


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز از راه اندازی صندوق توسعه منابع طیبعی استان در نیمه نخست سال جاری خبر داد و گفت: این صندوف با 49 درصد آورده دولتی و 51 درصد سهم مردم آغاز به کار خواهد کرد.
حسین میررجبی با اشاره به اهمیت مشارکتهای مردمی در حفظ منابع طبیعی گفت: با توجه به اینکه منابع طبیعی دستگاهی حاکمیتی است و بدون مشارکت و همراهی مردم قادر نیست برنامه های حفاظتی و احیایی را پیش ببرد، برنامه های مختلفی برای جلب مشارکتهای مردمی اتخاذ می شود. وی با بیان اینکه اولویت ما در استان البرز جلب مشارکتهای مردمی است و باید از مردم برای اجرای برنامه ها کمک بگیریم، گفت: براین اساس طرح صندوق توسعه منابع طبیعی در دستور کار قرار گرفت و در شش ماه نخست امسال این صندوق راه اندازی خواهد شد. میررجبی افزود: در این صندوق 49 درصد آورده دولت و 51 درصد سهم مردم است و برای بهره برداران سهم بیشتری در نظر گرفته شده است. این مسئول تاکید کرد: هدف از راه اندازی این صندوق تنها دادن تسهیلات نیست بلکه درصددیم مشارکتهای مردمی را در قالب شرکتهای تعاونی ساماندهی کنیم و بخشی از اقدامات حفاظتی، احیایی و بهره برداری از منابع طبیعی را به عهده بهره برداران بسپاریم.
مشارکت مردم کیفیت حفاظت و احیای منابع طبیعی را می افزاید
وی شکل گیری این صندوق را موجب کاهش نگرانی های حوزه منابع طبیعی دانست و اظهار داشت: به هر میزان که مردم و افراد بومی مناطق را در برنامه های حفاظتی و احیایی به همکاری دعوت کنیم به همان میزان حفاظت از عرصه های منابع طبیعی افزایش پیدا می کند و این نکته بسیار مهمی است که نباید از آن غافل شد. به گفته میررجبی به کمک نیروهای بومی کار حفاظت و احیا عرصه های طبیعی استان با کیفیتی بالاتر به انجام می رسد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود