7 تیر 1393
شماره خبر: 124812

برگزاری 30 محفل انس با قرآن

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

برگزاری 30 محفل انس با قرآن


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز از برگزاری 30 محفل انس با قرآن همزمان با ماه مبارک رمضان در البرز خبر داد و گفت: در این راستا خیمه‌های معرفت نیز در حاشیه این محافل برپا خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمین محمد صالحی اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان برنامه‌های فرهنگی متنوعی در این استان برگزار خواهد شد که گامی مهم در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای توسعه امور فرهنگی است. وی ادامه داد: در این راستا و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از اول ماه مبارک رمضان محفل انس با قرآن در باغ عقیق کرج برگزار خواهد شد که در حاشیه این محفل خیمه‌های معرفت با هدف پاسخگویی به سئوالات دینی و شرعی مردم برپا می‌شود. این مسئول با اعلام این که در صورت اجرای موفقیت‌آمیز این طرح، باغ عقیق به عنوان بوستان قرآنی معرفی می‌شود، ادامه داد: در این راستا از این پس این باغ مورد استفاده امور قرآنی قرار خواهد گرفت. وی دعوت از مبلغان را در ایام ماه مبارک رمضان را از دیگر برنامه‌های این ماه عنوان کرد و گفت: استفاده از مبلغان از قم در جوار امام‌زادگان و اجرای طرح نشاط معنوی از دیگر برنامه‌های این ماه است.
برگزاری جشنواره تئاتر با نام میراث ماندگار
مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان البرز در بخشی دیگر از سخنان خود به برگزاری جشنواره تئاتر با نام میراث ماندگار در این استان خبر داد و افزود: این جشنواره همزمان با هفته وقف در البرز برگزار می‌شود. صالحی تأکید کرد: این جشنواره به صورت کشوری بوده که گامی مهم در جهت ترویج و نهادینه کردم فرهنگ وقف در بین قشرهای مختلف مردم محسوب می‌شود. وی با بیان اینکه متأسفانه فرهنگ وقف در استان البرز تا حدودی مغفول مانده است تصریح کرد: وظیفه ما و به ویژه اصحاب رسانه در امر ترویج این سنت حسنه بسیار خطیر است لذا باید در جهت نهادینه کردن این فرهنگ تلاشمان را دو چندان کنیم. وی در ادامه سخنان خود به طرح تربیت حافظان قرآن در این استان اشاره کرد و گفت: اداره کل اوقاف البرز با محوریت امام‌زادگان کلاس‌های حفظ قرآن را آغاز کرده است. به گفته صالحی از ابتدای اجرای این طرح تا کنون 8 هزار نفر در استان البرز در این طرح شرکت کرده و حافظ قرآن شده‌اند. وی ارتقای برنامه‌های فرهنگی در جوار امام‌زادگان را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: یکی از مهم‌ترین راهکارهای اساسی برای مقابله با هجمه دشمنان اجرای برنامه‌های فرهنگی در جوار امامزادگان است که علاوه بر حضور قشر جوان و نوجوان در این مکان مذهبی می‌توانند از برنامه‌های فرهنگی نیز بهره ببرند.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود