8 تیر 1393
شماره خبر: 124876

بازدید وزیر تحقیقات و فناوری اندونزی از پژوهشگاه مواد و انرژی

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

بازدید وزیر تحقیقات و فناوری اندونزی از پژوهشگاه مواد و انرژی


دکتر محمد گوستی هاتا (gusti muhammad hatta) وزیر تحقیقات و فناوری اندونزی و هیاتی از مقامات این کشور از پژوهشگاه مواد و انرژی بازدید کردند.
این هیات که متشکل از معاون وزیر علوم و منابع فناوری Freddie permanazen ، مشاور وزیر در امور انرژی و مواد پیشرفته Idwan soehaadi، سفیر اندونزی Dian Wireng Jurit، رایزن علمی این کشور Herianda iatief و برخی دیگر از مقامات این کشور بود، طی این بازدید از نزدیک با فعالیت های پژوهشگاه در زمینه نانو، سرامیک، نیمه هادیها و انرژی آشنا شدند. در این بازدید که با حضور دکتر سید محمد مهدی هادوی رئیس پژوهشگاه، معاونین و روسای پژوهشکده برگزار شد ، دکتر هادوی به معرفی پژوهشگاه و محورهای تحقیقاتی آن پرداخت و اظهار داشت: پیش از این نیز بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و اندونزی تفاهم نامه همکاری امضا شده است اما در حال حاضر همکاری صورت نگرفته و ما به دنبال فعال شدن این تفاهم نامه ها هستیم. وی افزود: ما خواهان همکاری علمی بیشتر با کشور اندونزی هستیم وآمادگی لازم را برای قوی تر شدن ارتباطات علمی داریم. دکتر هادوی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: پژوهشگاه ضمن دعوت از صنایع، مشکلات را شناسایی کرده و با تعریف پروژه روی خروجی های تحقیقاتی کار می کند در حالیکه دانشگاه ها بیشتر بر تئوری تحقیقات تمرکز دارند. در این مراسم همچنین روسای پژوهشکده ها نیز هرکدام به معرفی پژوهشکده پرداخته و به ارائه مهمترین پروژه های انجام گرفته پرداختند. در ادامه گوستی هاتا وزیر اندونزی گفت: ایران توانمندی های خوبی در زمینه نانو داشته و در خاورمیانه جز ء برترین ها می باشد و حتی در دنیا نیز حرفی برای گفتن دارد. وی افزود: ما به دنبال همکاری های دو جانبه علمی دو کشور هستیم و بدین منظور تصمیم داریم قابلیت ها و دستاوردهای علمی و پژوهشی کشور ایران را در مراکز علمی اندونزی منتشر کنیم.
سفیر اندونزی نیز گفت: علت اینکه قراردادها و تفاهم نامه های قبلی با ایران غیر فعال بوده است شناخت کم کشور اندونزی نسبت به ایران است و اگر ما تبادل استاد و دانشجو داشته باشیم قطعا همکاری ها افزایش پیدا خواهد کرد و سفارت اندونزی در ایران می تواند به عنوان رابط عمل کند.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود