18 تیر 1393
شماره خبر: 125519

باز چرخانی آب، راهکار مقابله با خشک‌سالی و کم آبی است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

باز چرخانی آب، راهکار مقابله با خشک‌سالی و کم آبی است


مدیرکل محیط زیست استان البرز و رئیس کارگروه مخاطرات زیست محیطی استان باز چرخانی آب را یکی از راهکارهای رفع نیازهای آبی عنوان کرد و گفت: یکی از راهکارهای رفع نیازهای آبی در بخش کشاورزی و صنعت و مقابله با خشکسالی باز چرخانی آب است.
حسین محمدی با بیان این مطلب در کارگروه مخاطرات زیست محیطی استان اظهار داشت: استان البرز با توجه به کم آبی اگر فاضلاب ها باز چرخانی شوند و در فضای بهتری استفاده شود بر مدیریت بحران آب کمک خواهد کرد.
10 درصد کل فاضلاب های استان تصفیه می شود
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 20 درصد از فاضلاب شهر کرج به تصفیه خانه هدایت می شود و بقیه فاضلاب ها در مرحله مطالعاتی است و هیچ کدام به مرحله عملیاتی نرسیده است و در نهایت 10 درصد کل فاضلاب های استان تصفیه می شود. رئیس کارگروه مخاطرات زیست محیطی استان به اهمیت اجرای شبکه فاضلاب و احداث تصفیه‌خانه نیز اشاره کرد و افزود: برخورداری از شبکه و تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرها مهم محسوب می شود، چرا که جمع‌آوری، انتقال و دفع فاضلاب به علت حفظ بهداشت محیط ‌زیست و سلامت افراد دارای اهمیت است.
اجرای شبکه فاضلاب در کلیه شهرهای استان ضروری است
وی تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب استان البرز باید با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی به اجرای شبکه و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در تمام شهرهای استان اقدام کند که این امر برای افزایش رفاه و ارتقای سطح سلامت افراد جامعه بسیار مؤثر محسوب می شود.
تنها 20 درصد بیمارستانهای استان مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب است
محمدی در ادامه بر وضعیت فاضلاب های بیمارستان های استان اشاره کرد و افزود: فقط 20 درصد بیمارستان های استان مجهز به تصفیه فاضلاب هستند و مابقی نیز مجهز نیستند. گفتنی است، در این جلسه وضعیت فاضلاب های زندان های استان و سیاه جوب ، ساماندهی خوردو های لجن کش و آتش سوزی مزارع کشاورزی بررسی شد . شایان ذکر است مقرر گردید آتش سوزی مزارع کشاورزی از طریق فرمانداران ، بخشداران و صدا و سیما اطلاع رسانی شود

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود