13 مرداد 1393
شماره خبر: 126785

برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت و مسابقات مهارتی معلولان به میزبانی البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت و مسابقات مهارتی معلولان به میزبانی البرز


مدیرکل فنی و حرفه ای استان البرز گفت: پانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت و مسابقات ملی مهارت معلولان کشور مهرماه جاری به میزبانی البرز برگزار خواهد شد.
حسن عزیزی در حاشیه بازدید محمدجواد کولیوند و عزیز اکبریان نمایندگان مردم شریف شهرستان های کرج، اشتهارد، فردیس و آسارا در مجلس شورای اسلامی از مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره 3 شهید رهبری کرج به برنامه های هفته مهارت و برنامه های جدید آموزشی ازجمله ارائه آموزش های بازار محور و فعالیت های انجام شده در این زمینه اشاره کرد. وی با تاکید بر تلاش تمامی دست اندرکاران این مجموعه برای خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم استان گفت: با همت مربیان و کارشناسان این اداره کل، تیم مهارتی استان البرز به رتبه پنجم کشور در میانگین مدال در سال 92 دست یافته و جهش هفت رتبه ای نسیت به سال 91 داشته است که امیدواریم در مسابقات آتی شاهد ارتقاء بیشتر این جوانان در رشته های مختلف فنی و مهارتی باشیم. وی همچنین یادآور شد: مرحله کشوری پانزدهمین مسابقات ملی مهارت در کرج و نخستین مسابقات ملی مهارت معلولین کشور توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز برگزار می شود.
توسعه آموزش های فنی و حرفه ای از کارهای اساسی برای کشور است
عزیز اکبریان نماینده مردم کرج، اشتهارد، فردیس و آسارا در این بازدید بر برنامه ریزی های انجام شده در زمینه توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در استان را قابل توجه دانست و افزود: شهر کرج از سال های دور قطب آموزش های فنی و مهارتی بوده و باید امروز با توجه به جمعیت رو به رشد استان البرز زیرساخت های لازم برای توسعه این آموزش ها مورد بازنگری قرار گیرد و بازسازی های لازم درا ین زمینه انجام شود. وی برنامه ریزی ها و فعالیت های انجام شده در سازمان آموزش فنی و حرفه ای به ویژه فعالیت های زیربنایی در سال های اخیر را ارزنده برشمرد و اظهار امیدواری کرد با توسعه این فعالیتها شاهد رشد روزافزون آموزش های مهارتی در کشورمان و تاثیرگذاری ایران در منطقه و سایر کشورهای دنیا باشیم. اکبریان با تاکید بر ضرورت وتوسعه آموزش های فنی و حرفه ای کشور این مهم را از کارهای زیربنایی و اساسی برای کشور دانست و تاکید کرد: کشور نیازمند فنون مهارتی برای ارائه به قشر جوان است. عضو کمسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در ادامه تکمیل آموزش های تئوری با فراگیری آموزش های عملی در مراکز آموزش فنی و حرفه ای برای جوانان را یک ضرورت برشمرد و گفت: با توجه آمار جمعیت جوان کشور، برنامه ریزی برای این آموزش ها بسیار مهم و ضروری بوده و باید مسئولان نظام و مجلس توجه بیشتری در زمینه تصویب قوانین و تأمین بودجه های مورد نیاز به این آموزش ها داشته باشند. وی در پایان گفت: در صورت وجود مشکلات و موانع در مسیر آموزش های فنی و حرفه ای، نمایندگان مردم در مجلس، پیگیر مشکلات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خواهند بود. در پایان این بازدید، سالن آزمون های الکترونیکی و کارگاه آموزشی تست های هیدورلیکی و الکتروپنوماتیکی توسط نمایندگان مردم کرج، اشتهارد، فردیس و آسارا در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.


منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود