9 مرداد 1391
شماره خبر: 9587

بازدید نماینده مجلس شورای اسلامی از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه فرهنگی

بازدید نماینده مجلس شورای اسلامی از اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز

سپیدار آنلاین: دکتر محمد جواد کولیوند ، نماینده مردم کرج ، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی از مرکز آموزش فنی و حرفه ای (طرح تخصصی 18 ماهه ایران و آلمان )شهید رهبری بازدید نمود.
در این بازدید که مدیرکل ،معاونین و کارشناسان مرکز شهید رهبری وی را همراهی می نمودند، ضمن گفتگو با مربیان و کارآموزان و آشنایی با نحوه و چگونگی اجرای دوره های آموزشی از کارگاه های مختلف این مرکز بازدید نمود. حسن عزیزی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز ، در نشستی با حضور معاونین، رؤسای ادارت و کارشناسان این اداره کل به تشرح دستاوردها و فعالیت های آموزش فنی و حرفه ای پرداخت.
وی ، ابتدا با اشاره به تصویب نظام آموزش مهارت و فن آوری به تحولات مهم در امر آموزش های مهارتی در کشور پس از تصویب این نظام پرداخت و ضمن اشاره به برنامه های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در عرصه بین المللی به موفقیت های حاصل از این برنامه ها ازجمله میزبانی آموزش فنی و حرفه ای کشورهای اسلامی و راه اندازی میز کشورها در آموزش فنی و حرفه ای و کشور هایی همچون فیلیپین، اندونزی ،کامبوج و اقلیم کردستان عراق در جهت تبادل تجربیات بویژه با کشور های اسلامی و قطع وابستگی ها در زمینه آموزش های مهارتی اشاره نمود.
عزیزی، برنامه های مهم دیگر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، ازجمله راه اندازی پرتال ثبت نام رشته های آموزشی و آزمون های ادواری و تهیه دفترچه های راهنمای ثبت نام را مورد توجه قرار داد و افزود: این مهم با هدف تسهیل در ارائه خدمات به مخاطبین ، ایجاد سرعت ، دقت ، نظم و کاهش هزینه ها صورت گرفته است و ایجاد این پرتال ها گام مهمی به سرعت اجرای عدالت آموزشی می باشد. مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز، با اشاره به آمار عملکرد و دستاوردهای این اداره کل در بخش های مختلف آموزشی از جمله روستاها، صنایع ، پادگان ، زندان و جوار دانشگاه ، عملکرد بخش خصوصی و آموزشگا ه های تابعه این اداره کل در سطح استان را چشمگیر توصیف نمود و حمایت از آنها را در جهت توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز استان ضروری برشمرد. وی، با اشاره به میز بانی مرحله کشوری دورازدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در سال گذشته توسط این اداره کل و اعلام خبر میزبانی مرحله سیزدهم این مسابقات در سال جاری ، همکاری و توجه تمامی مسئولین استان برای برگزاری هرچه با شکوه تر و موفقیت آمیز این دور از مسابقات را ضروری دانست و حضور نخبگان مهارتی سراسر کشور در استان البرز را فرصتی مغتنم برشمرد. عزیزی، اقدامات انجام شده برای را ه اندازی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان اشتهارد را تشریح نمود و تأمین اعتبارات مورد نیاز در راستای تجهیز و توسعه کارگاه ها ی آموزش های فنی و حرفه ای در استان را زمینه ساز ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار و پذیرش تعداد بیشتری از جوانان در رشته های مورد نیاز بازار کار دانست و خواهان اختصاص اعتبارت لازم در این زمینه شد. دکتر کولیوند نیز ضمن تشکر و قدر دانی از زحمات انجام شده بر پیگری موارد مطرح شده تأکید نمود و آموزش را سرمایه گذاری دانست . نماینده مردم کرج اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی ، ایجاد جامعه ای سالم، کاهش جرایم و زندگی مستمر را مرهون اشتغال و آن را نیز وابسته به آموزش دانست و غنی بودن ثروت آموزش را موجب کاهش وابستگی و توسعه و رونق برشمرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود