15 مرداد 1393
شماره خبر: 126884

تبیین حیاء و عفاف ضرورت تمرکز جامعه اسلامی در عصر امروز است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

تبیین حیاء و عفاف ضرورت تمرکز جامعه اسلامی در عصر امروز است


مدیرمسئول موسسه فرهنگی هنری خیبر، حیاء زدایی را از اهداف استکبار خواند و به اهمیت و تمرکز جامعه اسلامی بر تبیین حیاء تاکید کرد.
نعیمه اسلاملو، مدیر مسئول موسسه فرهنگی هنری خیبر، در خصوص مقوله حجاب و عفاف در جامعه امروز گفت: حیاء، مبنا و اساس مقوله حجاب است، آن چنان که در میان ادیان و کشورهایی که برپایه دین نیستند، حیاء به عنوان یک امر ضروری وجود دارد و به تبع آن حجاب نیز در اشکال مختلف دیده می شود.اسلاملو با نظر به این مهم که "حیاء" سرفصل آموزه ها و ارزش های دیگر انسانی است، توضیح داد: امروز جبهه استکبار با هدف قرار دادن حیاء زمینه ارزش های انسانی را در جامعه مورد هجمه قرار داده است، برای این منظور برای هر رده سنی نیز برنامه ریزی خاصی را در دست اقدام دارد. این کارشناس فرهنگی توضیح داد: تدوین و طرح ریزی برنامه های انیمیشنی با محتواهای پوشالی، برنامه کلان رسانه ای استکبار است، که از شبکه های مختلف و در میان ارائه الگوهای پوششی قرار گرفته است. وی با تاکید به این مهم که دشمن هدف و سعی خود را بحث حیاء زدایی قرار داده است، عنوان کرد: حیاء زدایی هدف و نقطه تمرکز استکبار است، از این روی نقطه تمرکز جامعه امروز ما بر احیاء و تبیین حیاء باید باشد. این مسئول تصریح کرد: یکی از نقاط ضعف متولیان فرهنگی ارائه پوشش های الگویی است، که واقعیت حجاب و ارزش و کرامت زن را نشان نمی دهد، از طرف دیگر دشمن واقعا قوی کار کرده است و همه نیروی خود را در پروژه “حیازدایی” گذاشته است. به گفته وی، محور اصلی تهاجم فرهنگی که ابعادش خیلی وسیع تر و عمیق تر از تهاجم نظامی است، “حیازدایی” است.
وی توضیح داد: برداشتن پوشش و حجاب یکی از ابعاد حیاء زدایی است، همچنین عادی سازی روابط زن و مرد، بی تفاوتی، بی غیرتی و… ابعاد مختلف پروژه حیازدایی است.
مدیر موسسه خیبر با دانستن ارتباط حیاء و حجاب اظهار کرد: واقعیت موجود نشان می دهد، بیشترین انگیزه برای حجاب از طرف کسانی است، که حیاء را به عنوان یک امر ضروری باور دارند.
سلامت روحی جامعه در گرو حجاب است
اسلاملو ساختار سلامت روحی جامعه را تحقق امر حجاب دانست و توضیح داد: حجاب مختص مردان و یا زنان نیست، بلکه این امر بر هم زن و هم مرد واجب است، اما این زن است که در سایه حجاب عفت و حیاء را بیشتر در جامعه رشد می دهد. وی با امعان نظر بر این مهم که ما باید هماهنگ با روحیات زنانه خودمان مشاغلی که نیاز داریم را ایجاد کنیم، تصریح کرد: جامعه امروز ما نیازمندی مشاغلی برای بانوان است، که کم ترین آسیب را ببینند و بیش ترین بهره وری را داشته باشند، به طوری که لطافت و روحیه زنانه تحت تأثیر قرار نگیرد. به گفته اسلاملو، آن زمانی که منبع آرامش بودن زن در جایگاه خودش حفظ شود، زن می تواند در جامعه حضور اجتماعی داشته باشد. در پایان مدیر موسسه فرهنگی هنری خیبر اظهار کرد: یکی از ارکان حجاب، "امنیت" است، که با تبیین و پروش حیاء در جامعه شکل بوجود می آید.




منبع:شبستان

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود