23 فروردین 1393
شماره خبر: 119508

زنان شاغل الگوی فرهنگی جامعه باشند

سپیدار‌آنلاین: گروه شهری

زنان شاغل الگوی فرهنگی جامعه باشند


رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج، گفت: زنان شاغل، الگوی فرهنگی و یکی از شاخصه های اصلی حدود حیاء، حجاب و عفاف باید شناخته شوند.
سعید فیروزگاه با تاکید بر ضرورت بازآفرینی نقش زنان به عنوان بازوهای مستحکم و اصلی جامعه در پیشبرد اهداف انسان سازی، به اهمیت ارتقای شاخص های فرهنگی حجاب و عفاف در سطح دستگاه ها و ادارات اشاره کرد. فیروزگاه اظهار داشت: زنان شاغل باید الگوی فرهنگی برای زنان به حساب آمده و نمایانگر جایگاه زنان در جامعه باشند.
عقب نشینی فرهنگی برخی مسئولان
وی آسیب شناسی مباحث مرتبط با عفاف و حجاب بخصوص در دستگاه های اداری دولتی و خصوصی را مهم و ضروری برشمرد و اذعان داشت: متاسفانه در مواردی عقب نشینی مسئولان از مواضع خود در حوزه های فرهنگی و دینی به ویژه این بحث، موجب بروز برخی نا به سامانی ها شده که لازم است، مجدد مورد بررسی و توجه قرار گیرد. عضو شورای اسلامی شهر کرج، افزود: مسئولان باید بکوشند معیارها را بازتعریف کرده و در راستای تحقق جامعه ای اسلامی و دین محور گام بردارند. وی با بیان اینکه توجه به حجاب اهمیت دارد و باید از ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و دینی به آن پرداخته شود، گفت: این ابعاد باید در سطوح مختلف و برای رده های سنی گوناگون برای شهروندان تبیین شود.
فیروزگاه وضعیت عمومی جامعه را در این خصوص مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: نباید تنها به نکات منفی نگریسته و ابعاد زشت صحنه را به عنوان شاهد مثال معرفی کرد؛ که باید با نگرشی جامع و مثبت نگر، وضعیت را بررسی و نیازهای جامعه را احصاء و تبیین کرد.
از شعارزدگی بپرهیزیم
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یادآور شد: در سالی که بخشی از شعار آن به صلاحدید رهبر انقلاب اسلامی، فرهنگ نام گذاری شده باید به واقع و فارغ از شعارزدگی به نیازهای فرهنگی شهر پرداخته و به این حوزه سامان بخشیم. این عضو فرهنگی پارلمان شهری کرج، از مسئولان در

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود