23 مرداد 1393
شماره خبر: 127392

سند مالکیت تک برگی برای 35 موقوفه در استان البرز صادر شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

سند مالکیت تک برگی برای 35 موقوفه در استان البرز صادر شد


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون سند مالکیت تک برگی برای 35 موقوفه در این استان صادر شده است.
حجت الاسلام ˈمحمد صالحیˈ افزود: یکی از برنامه های اصلی سازمان اوقاف مستند سازی، تثبیت مالکیت وقف و واخذ سندمالکیت موقوفات است. وی با اشاره به اینکه صدور سند مالکیت تک برگی از ابتدای سال جاری برای موقوفات آغاز شده، از سازمان ثبت اسناد و املاک استان در اجرای این طرح قدردانی کرد و اظهار داشت: بزرگترین موقوفه ای که سند تک برگی آن صادر شده، موقوفه مرحوم فاتح است. وی بیان کرد: این موقوفه به ارزش بیش از یکصد میلیارد ریال حدود 38 هزار مترمربع مساحت دارد. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز پیش بینی کرد که تا پایان سال جاری 200 برگ سند مالکیت موقوفات صادر شود. وی ضمن گرامیداشت یاد واقفین خیراندیشی که باوقف مال خود نام خود را به نیکی در طول تاریخ ماندگار کردند از عموم مردم خواست تا در شناسایی موقوفات استان، ادارات اوقاف را یاری کنند. fیش از دو هزار موقوفه در استان البرز وجود دارد.
سرمایه های خوابیده، منفعتی می شوند
حجت الاسلام صالحی یکی دیگر از برنامه های سازمان اوقاف را احیا و بهره وری از موقوفاتی دانست که درآمدزا نیستند یا کاربری آنها از حالت منفعتی خارج شده است. وی این موقوفات را سرمایه های خوابیده نامیده و افزود: در نظر داریم تا برای زنده کردن و سوددهی این موقوفات و برای تغییر کاربری آنها مطابق با نیاز روز از کارشناسان مجرب بهره بریم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: ما حق تبدیل و تغییر نیات موقوفات را نداریم اما اگر موقوفه ای سوددهی نداشت آن را تبدیل به احسن کرده یا اعیان آن را به اشخاص واگذار می کنیم.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود