23 مرداد 1393
شماره خبر: 127396

مسجد قرارگاه سیاسی دولت و مرکز تعاون اجتماعی

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

مسجد قرارگاه سیاسی دولت و مرکز تعاون اجتماعی


مدیر ستاد اقامه نماز در استان البرز با اشاره به فرارسیدن روز جهانی مساجد از مسجد به عنوان قرارگاه سیاسی دولت و مرکز تعاون اجتماعی یاد کرد.
تاریخ شکلگیری تمدن بشری بیانگر تلاش انسان برای یافتن روزنه هایی برای ارتباط با خداوند متعال است. انسان هرگاه فرصتی می یافت در گوشه خلوتی به دور از جهان مادی، سرود نیایش به درگاه باری تعالی را سر می داد و راز و نیاز با یکتا معبود خود می کرد. شواهد تاریخی و بناهای مختلف بشری که به دست انسان ساخته شده است، یکی از نشانه های درخواست انسانی برای یافتن مکانی آرام به منظور عبادت بوده است. آن چنان که در کلام الله مجید، خانه کعبه نخستین جایگاه مقرر شده از طرف خداوند برای عبادت انسان با خدای خود است، مساجد نیز به عنوان میعادگاه خلوت انسان با خدا صاحب تقدیر و احترام است.
مساجد، کانون های دانش و دژهای محکم
حجت الاسلام سید اکبر موسوی، مدیر ستاد اقامه نماز استان البرز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز در خصوص جایگاه مسجد در دین اسلام گفت: نیروها در مسجد بسیج می شود، حرکت ها از مسجد آغاز می شود و این سرآغاز محورهای اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مساجد است. موسوی با بیان این مطلب که مساجد به عنوان کانون های دانش از امتیاز و ویژگی های خاص و برجسته برخوردار است، توضیح داد: مسجد محور و کانون دانش است، مامنی مناسب و کارآمد که از امتیاز امنیت و سنگر برخوردار است.
مدیرستاد اقامه نماز در استان البرز مسجد را مرکز زندگی سیاسی و اجتماعی خواند و تصریح کرد: مسجد به عنوان یکی از مهمترین مرکز زندگی سیاسی و اجتماعی گروه های مختلفی از افراد را در رده های مختلف در کنار یکدیگر گرد می آورد. این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: تنها جایگاهی که فقط مخصوص عبادت و نیایش دینی نیست، مسجد است.
نماینده استاندار در امر نماز در پایان گفت: نهادی مقدس با کارکردهای متعدد که علاوه بر فعالیت های عبادی، به عنوان کانون هدایت و ارشاد، مرکز آموزش و سواد آموزی، پایگاه جهاد و نهضت، مقر قضا و قضاوت، قرارگاه سیاسی دولت و مرکز تعاون اجتماعی است، مسجد است.





منبع:شبستان

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود