4 شهریور 1393
شماره خبر: 128113

برگزاری نشست خبری رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

برگزاری نشست خبری رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور


نشست خبری رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در مركز آموزش فنی و حرفه ای تخصصي كشاورزي و شيلات زيبا دشت استان البرز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
کورش پرند، معاون تعاون وزیر تعاون و رفاه اجتماعی و رييس اين سازمان با حضور در نشست راهکارهای ترویج فرهنگ مهارت آموزی کار و کارآفرینی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مشکلات در بازار کار بحث فرهنگ مهارت آموزی کار و كارآفريني است گفت: متاسفانه امروز فرهنگ مدرک گرایی جایگزین فرهنگ کار شده است. وی ادامه داد: نتیجه این موضوع بیکاری 4 و نیم میلیون نفری فارغ التحصیلان فاقد مهارت است که بیش از 1.5 میلیون در 21 رشته متمرکز شده اند.
تاکید رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بر نهادینه کردن فرهنگ کار در جامعه
دكتر پرند در ادامه با بیان اینکه فرهنگ کار باید در جامعه نهادینه شود اظهار کرد: آمارها نشان دهنده این است که هر فرد در جامعه فعلی 3.7 نفر را پشتیبانی می کند، منظور از پشتیبانی تحت حمایت یک نفر بودن است. معاون وزیرتعاون، كار و رفاه اجتماعي بیان کرد: زمانی که فردی مسؤولیت تأمین معاش 3.7 نفر را دارد به معنی این است که به جای یک شغل باید در 3 شغل فعالیت کند که این مسئله خود باعث از بین رفتن تعدادی از فرصت های شغلی برای افراد جویای کار می شود. رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در ادامه از خالی بودن چندصد هزار شغل در جامعه خبر داد و بيان داشت: متاسفانه شاهد این هستیم که بسیاری از فرصت های شغلی برای افراد دیپلم و پایین تر از دیپلم در کشور وجود دارد اما افراد تعامل به فعالیت در آن مشاغل ندارند در صورتی که فرهنگ کار ارتقا یابد تعدادی از افراد جویای کار با مدرک های دیپلم و پایین تر از آن می توانند مشغول به کار شوند.
برگزاری نخستین كمپ تابستانی كارآفرينان فردا با همكاري موسسه توسعه كارآفرینی هند(EDI)برای گروه سنی 12 تا 15 و 16 تا 19 سال
وی در ادامه به فرهنگ کار، تولید کار و کارآفرینی اشاره کرد و افزود: توجه به فرهنگ کارآفرینی باید از سنین نوجوانی در جامعه نهادینه شود كه در همین راستا کمپ های کارآفرینی را برنامه ریزی کردیم تا طی یک دوره 6 تا 7 روزه خلاقیت، نوآوری، کار تیمی، شبکه سازی و کارآفرینی را آموزش و گسترش دهیم. دكتر پرند تصريح كرد: اکنون مرحله اول آن با بهره گیری از کمپ های آموزشی در کشور هندوستان برای اولین بار در مركز تربيت مربي و پژوهش هاي فني و حرفه اي اين سازمان در استان البرز از سي ام مرداد ماه آغاز و تا چهارم شهريور ماه ادامه دارد. معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در ادامه خبر داد: قصد داریم این کمپ های كارآفريني را در 30 استان دیگر نیز اجرایی کنیم و در نهایت برای توسعه کارآفرینی این مدل را در اختیار سایر سازمان ها قرار دهیم.
آموزش یک هزار و 500 نخبه مهارتی در رشته های مختلف از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور
دكتر پرند با اشاره به اینکه يك هزار و 500 نخبه مهارتی در رشته های مختلف از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای آموزش های لازم را فرا گرفته اند، افزود: اکنون بهترین نخبه های مهارتی در رشته های مختلف در اختیار سازمان آموزش فنی و حرفه ای قرار دارد که باید واحدهای تولیدی و صنعتی به منظور بهره گیری از نیروهای نخبه تعاملاتی را با این سازمان داشته باشند. وی در ادامه به طرح ارتقا و توانمندسازی فارغ التحصیلان اشاره کرد و افزود: برای اجرای این طرح کمیته هایی به صورت کارشناسی شده راه اندازی شده اند که قصد داریم در برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت فارغ التحصیلان فاقد مهارت را توانمند و برای فعالیت در بازار کار آماده کنیم که یکی از اقدامات اولیه در مسیر این طرح ، طرح کارورزی فارغ التحصیلان است .

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود