8 شهریور 1393
شماره خبر: 128346

صوت زیبای تلاوت قرآن هوای البرز را عطر آگین کرد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

صوت زیبای تلاوت قرآن هوای البرز را عطر آگین کرد


سومین همایش بزرگ قرآنی از نور تا نور در تالار شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد و طی آن صوت زیبای تلاوت قرآن در هوای کرج جاری شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی همدانی، خانواده شهدا و ایثارگران، فرهیختگان و اقشار مختلف مردم از شرکت کنندگان در این همایش بودند که همزمان با میلاد با سعادت حضرت معصومه (سلام الله علیها) ، در تالار شهیدان نژاد فلاح استان البرز گرد هم آمدند. ظرفیت تالار شهیدان نژاد فلاح که در همان لحظات ابتدایی برنامه توسط شهروندان و مسئولانی که عاشقانه به این محفل آمده بودند تکمیل شد و عده‌ای از علاقمندان به دلیل کمبود جا به صورت ایستاده به استماع قرائت قرآن پرداختند. در این محفل که تعدادی از قراء و حافظان ممتاز استانی و بین المللی اقدام به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و اذکار الهی نمودند نخست مسعود محمودی از قاریان ممتاز استان البرز قرائت زیبا و دلنشینی ارایه نمود. آیت الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز نخستین سخنرانی بود که در این آیین در خصوص اهمیت قرآن و معارف قرآنی به ایراد سخن پرداخت و پس از وی سجاد عزیزاللهی قاری نوجوان با تلاوتی بسیار زیبا وتحسین برانگیز فضای همایش را روحانی تر کرد. اوج قرائت این نوجوان در تلاوت سوره شمس به نمایش گذاشته شد و تحریرهای زیبای او همه حاضران را وادار به تحسین نمود. دختر هشت ساله حافظ کل قرآن کریم، سومین قاری ای بود که در این همایش به اجرای تلاوت پرداخت. این حافظ خردسال ابتدا تمامی سوره های قرآن رابه ترتیب فهرست قرآنی نام برده و سپس پاسخگوی همه پرسش های محفوظات قرآنی بود که این بخش از برنامه به شدت مورد توجه حاضران در مراسم قرار گرفت.
در این مراسم همچنین مهدی خطیب فر از مداحان استان البرز و منتخب برنامه اسرا در باره حضرت معصومه(س) مدیحه سرایی کرد. از دیگربرنامه های این محفل، همخوانی تعدادی از قرآن آموزان خردسال دارالقرآن دانشگاه علمی کاربردی بنیاد شهید استان بود که مورد توجه حضار قرار گرفت و بعد از وی قرائت قرآن توسط قاری بین المللی حامد شاکرنژاد با استقبال پرشور و تشویق های مکرر قرآنی حاضران مواجه شد. در پایان این مراسم به تعداد 54 نفراز حضار جوایزی به قید قرعه اهدا گردید. لازم به ذکر است مجری این برنامه که با همکاری شبکه قرآن و معارف سیما و شورای گسترش و هماهنگی فعالیت های قرآنی استان برگزار شد، سید وحید مرتضوی از مجریان توانمند سیمای جمهوری اسلامی ایران بود.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود