12 شهریور 1393
شماره خبر: 128647

از تجاری شدن ایده های دانش بنیان و فن آور حمایت می کنیم

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

از تجاری شدن ایده های دانش بنیان و فن آور حمایت می کنیم


رئیس پارک علم و فناوری البرزگفت:از ایده های فن آورانه و علمی در راستای تبدیل ایده به تجاری سازی محصولات دانش بنیان استقبال و حمایت مي كنيم.
ربانی در بازدید جمعی از نخبگان البرز از این مجتمع ،با اشاره به اینکه وجود پارک های علم و فناوری یکی از الزامات مهم و ضروری در راستای تولید و دانش است یادآور شد: یکی از مهمترین راه های خودکفایی و خروج از اقتصاد نفتی تولید دانش و فن است و بر همین اساس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه ها و تسهیلات ویژه ای برای تولید دانش و حمایت از شرکت های دانش بنیان و فن آور را تدوین و اجرا می کند که یکی از مهمترنی وظایف پارک های علم و فناوری کشور تحقق تجاری سازی دانش و فناوری های نو است که پارک البرز نیز بر اساس برنامه های موجود از ایده های فن اورانه و علمی در راستای تیدیل ایده به محصولات دانش بنیان استقبال و حمایت خواهیم کرد.
رییس پارک علم و فناوری البرز اظهار داشت: تجاری سازی ایده ها و دانش ها و همچنینی فن آوری های نوین سبب ایجاد و تقویت انگیزه و بنیه شرکت های دانش بنیان و نخبگان و پژوهشگران می شود که این ایده ها علاوه بر اینکه می بایست با نیازهای داخلی منطبق شود باید مورد حمایت جدی و عملی قرار گیرد. ربانی افزود: اعطای وام بدون سود تا سقف 300 میلیون تومان و وام تا سقف3 میلیارد تومان با سود مصوب از مهمترین این برنامه ها می باشد که زمان ارسال درخواست وام و دریاف آن در حال حاضر بسیار کمتر از تصور گذشته است و شرکت ها و نخبگان ضاحب دانش و فن می توانند در کمترین زمان و پس از ثبت نام در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نسبت به دریافت این تسهیلات اقدام کننند. وی ارتباط موثر و نظام مند با نخبگان ،پژوهشگران و مخترعین و مبدعین استان را یکی از مهمترین برنامه های پارک علم و فناوری البرز دانست و تصریح کرد: در تلاش هستیم تا کمیت و کیفیت حمایت از نخبگان و صاحبان دانش استان را با توجه به پتانسیل بالای البرز در این زمینه افزایش دهیم. مهندس ربانی رئیس پارک علم و فناوری البرز در ادامه ضمن قدردانی از توجه جهان پناه رییس بنیاد ملی نخبگان البرز به وجود تعدد مراکز پزوهشی، آموزشی ، دانشگاهی و استقرار فعالیتهای اصلی شرکتهای معتبر اقتصادی در استان البرز اشاره کرد و یادآور شد: از این جهت، سطح علمی استان نسبت به استانهای دیگر بالاتر است و این یکی از افتخارات استان می باشد. وی افزود : طبق فرمایشات مقام معظم رهبري، قدرت یک کشور به دانش علمی و فناورانه ان متکی است، نابراین با توجه به ظرفیت علمی استان از یک سو و اهمیت تبدیل ایده به تجاری سازی محصول، نفش بنیاد نخبگان بسیار مهم بوده و مسئولیت سنگینی را بر عهده دارد. ربانی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری البرز از تمام ایده فن اورانه و علمی نخبگان سطح استان البرز در راستای تبدیل ایده به تجاری سازی محصولات دانش بنیان استقبال و حمایت می کند، اظهار داشت: این پارک جدا از کشور و حتی بنیاد نخبگان نیست. این مسئول در ادامه اظهار امیدواری کرد تا با پیشنهادات ارزشمند نخبگان بتوانیم حرکت نوآورانه در راستای اقتصاد کشور داشته باشیم. در بازدید جمعی از نخبگان بنیاد ملی نخبگان استان البرز از پارک علم و فناوری البرز و مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی جهان پناه نیز به بیان نظرات خود پرداخته و آمادگی بنیاد ملی نخبگان البرز را برای همکاری موثر و کاربردی با پارک علم و فناوری اعلام کرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود