15 شهریور 1393
شماره خبر: 128691

تحریم ها خللی در روحیه استکبار ستیزی ملت ایران ایجاد نمی کند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

تحریم ها خللی در روحیه استکبار ستیزی ملت ایران ایجاد نمی کند


نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با تاکید براینکه تحریم ها خللی در روحیه استکبارستیزی مردم ایجاد نمی کند، گفت: این تحریم ها، ملت همیشه درصحنه ایران اسلامی را بر مواضع خود مستحکم تر خواهد کرد.
حجت الاسلام و المسلمین ˈسید محمد مهدی حسینی همدانیˈ در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان کرج افزود: باتوجه به اینکه کمتر از یک ماه فرصت برای بحث مذاکرات هسته ای ایران اسلامی باقی است اعضای تیم مذاکره کننده باید دقت بیشتری را بخرج دهند تا ایران اسلامی اقتدار خود را ازدست ندهد. وی با اشاره به دیدار اخیر اعضای مجلس خبرگان با مقام معظم رهبری و تحلیل جامعی که ایشان از اوضاع منطقه داشتند، یادآورشد: مبانی فکری و ارزشی درغرب ازدست رفته اما آنچه که باید در این شرایط مورد توجه مردم و مسوولان با تاکیدات که رهبری داشتند قرار گیرد، حفظ اقتدار ملی است. حسینی همدانی، خاطرنشان کرد: عناصری که در این بحث مهم مورد توجه رهبری قرار گرفته، رشد جمعیت ، تولید علم، توجه به فرهنگ و اقتصاد است که اگر مردم و مسوولان نسبت به نکات رهبری بی توجه باشند دچار خسران خواهند شد. نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه با بیان اینکه در دنیای امروز ایران اسلامی دارای ارزشهای ویژه ای است ، گفت: اگر اقتدار خود را حفظ نکنیم دچار آسیب های جدی خواهیم شد. وی با تاکید براینکه دشمنان باورهای مردم را از طریق ابزارهای فرهنگی (ماهواره ) مورد هدف قرار داده اند، افزود: باید هوشیار بود تا دشمن نتواند رخنه فرهنگی در کشور ایجاد کند. حسینی همدانی با اشاره به تاریخ کشورهای منطقه و دخالت های آمریکا در این کشورها به اسم حفظ منافع ملی خاطرنشان کرد که استکبار جهانی در کشورهایی همچون عراق ، پاکستان و افغانستان دست به هرجنایتی زده است. نماینده ولی فقیه در استان البرز، افزود: تمامی این طرح های استکبار جهانی بویژه حادثه 11سپتامبر با هدف بهانه جویی و طراحی توطئه های پلید بر علیه مسلمانان بوده است. وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی تنها کشوری است که امریکا و رژیم صهیونیست با آن کنارنمی آید و با پیروزی انقلاب اسلامی تمامی توطئه های این دشمنان دیرینه اسلام نقش برآب شده است. امام جمعه کرج ملت ایران اسلامی ملتی استوار و پابرچا در ارزشها توصیف کرد و گفت: در مسایل جاری اجتماعی و فرهنگی نباید موضوعات خرد وکلان را نادیده گرفت . وی در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان کرد: یکی از مصوبات مهم کشوری استفاده نکردن از اسامی و نامهای خارجی در تابلوهای مغازه ها و بنرها است که متاسفانه در استان البرز این موضوع جدی گرفته نشده و شاهد آن هستیم. حسینی همدانی افزود: زیباسازی شهر یک بحث اساسی و مهم است اما شاهد آن هستیم بسیاری از بنرها فرهنگ غرب را ترویج می کند که این امر خلاف موازین قانونی و شرعی است. وی بی توجهی به این مسایل را عاملی برای تحت الشعاع قرار گرفتن سایر خدمات و عملکردهای مثبت شهرداری کلانشهر کرج خواند. ولادت حضرت رضا (ع) و زندگینامه این امام بزرگوار، سالروز واقعه 17 شهریور و نقشی که مردم دراین روزدر دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی ایفا کردند از دیگر موضوعاتی بود که نماینده ولی فقیه درخطبه های این هفته نماز جمعه کرج به آنها پرداخت.
خطیب نماز جمعه کرج با تسلیت سالروز شهادت آیت الله قدسی و آیت الله مدنی ، نقش این شهدا را در حفظ آرمانهای انقلاب قابل توجه خواند و از ایت الله مدنی بعنوان دومین شهید محراب یاد کرد که در خاموشی بسیاری از فتنه های دشمنان بویژه در شهر تبریز موثر بود. وی با اشاره به سالروز وفات آیت الله طالقانی بعنوان اولین امام جمعه رسمی کشور موقعیت شناسی و ولایت مداری را از ویژگی دوستداران نظام اسلامی خواند که سبب بالندگی امروز جامعه اسلامی در عرصه بین الملل شده است .

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود