20 شهریور 1393
شماره خبر: 129144

باغ وحش باغ گلها وسعت یابد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

باغ وحش باغ گلها وسعت یابد


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز بر افزایش وسعت باغ وحش در باغ گلها خبر داد و گفت: امسال مردم از حیوانات موجود در نمایشگاه گل استقبال بی نظیری داشتند.
حسین محمدی در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه گل و گیاه کرج اظهار داشت: در این نمایشگاه گوشه ای از زیبایهای خلقت به تصویر کشیده شده و در واقع طبیعت در جوار زندگی ماشینی امروز قرار گرفته است که استقبال گسترده شهروندان نیز نشان می دهد مردم نیز علاقمند به احیا و توسعه فضای سبز هستند. این مسئول با اشاره به نقش موثر فضای سبز در کاهش آلودگیهای زیست محیطی شهرها عنوان کرد: متاسفانه کلانشهر کرج نیز طی چند سال گذشته در زمره شهرهای آلوده کشور قرار گفته و مردم با این پ دیده مذموم دست و پنجه نرم می کنند. وی افزود: اما خوشبختانه با تدبیری که دولت یازدهم در توزیع بنزین یورور 4 بکار بست، آمار روزهای پاک در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته چند برابر شده است. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با اشاره به تصویب برنامه جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهرها در دولت تدبیر متذکر شد: یکی از محورهای این برنامه جامع، نگهداری و توسعه فضای سبز شهری است که با توجه به نقش فضای سبز در پالایش و تلطیف هوا این برنامه بسیار کمک کننده و موثر خواهد بود.
محمدی عنوان کرد: کرج از گذشته به عنوان باغ شهر مطرح بوده اما متاسفانه طی سنوات گذشته شاهدیم که بسیاری از باغات به دلیل عدم نگهداری و حفاظت مناسب در حال تخریب هستند و فضای سبز عمومی و خصوصی کاهش پیدا کرده است البته اقداماتی نظیر برپایی نمایشگاه گل و گیاه مردم را تشویق می کند تا مدیریت شهری را به عنوان متولی ایجاد و نگهداری فضای سبز عمومی یاری کنند. این مسئول گفت: اینگونه مراکز فرصتی فراهم می آورد تا مردم با نحوه کاشت و نگهداری گلها و گیاهان متنوع آشنا شوند چراکه مردم ما در این زمینه تجربه مناسبی ندارند و آموزش ندیده اند. وی با اشاره به بازدید از موزه تنوع زیستی نمایشگاه، پیشنهاد داد: در این بخش نیز گوشه ای از زیباییهای خلقت به نمایش گذاشته شده که اگر بتوانیم فضاهایی دائمی یا موقت برای نمایش و نگهداری جانوران وحشی طراحی و اجرا کنیم، بطور قطع با استقبال مردم نیز مواجه خواهد شد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود