10 آبان 1393
شماره خبر: 131085

چهار هزار مددجو در البرز مهارت کسب کردند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

چهار هزار مددجو در البرز مهارت کسب کردند


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز گفت: امسال با اجرای طرح های آموزشی چهار هزارو 200 مددجو زیر پوشش کمیته امداد این استان مهارت کسب کردند.
'علی سالارکیا' افزود: این مددجویان در امور ورمی کمپوست ، عسل و قارچ با فراگرفتن مهارتهای لازم وارد چرخه اقتصادی کشور شدند. وی با بیان اینکه مهارت آموزی مددجویان نقش موثری درخودکفایی آنان دارد، گفت: کمیته امداد با اجرای طرح های آموزشی مهارت آموزی درصدد توسعه کمی و کیفی برای خودکفایی مددجویان خود است. سالارکیا گفت: با توانمندسازی یک نیازمند کشور از بسیاری از مشکلات اجتماعی رهایی می یابد و نهاد مردمی کمیته امداد دراین بین نقش موثری را ایفا می کند . وی تاکید کرد: توانمندسازی هر چه بیشتر خانواده های تحت پوشش کمیته امداد از راهبردهای مهم نظام اسلامی است از این رو با تعامل و همکاری همه جانبه همه ادارات و دستگاه ها می توان به این مهم دست یافت.
طرحهای مهارتی زیربنای پایداری طرحهای خودکفایی مددجویان است
سالارکیا درادامه با تاکید بر اجرای هرچه بیشتر طرحهای مهارتی با کمک سایر دستگاههای اجرایی برای مددجویان زیر پوشش گفت: این طرحها زیربنای پایداری طرحهای خودکفایی بشمارمی رود. وی افزود: این موضوع بویژه زمانی کمه در بخشهای مشاغل پردرآمد نظیر کشاورزی ،دامداری و تولید راه می یابد زمینه بیش از پیش بی نیازی مددجو را فراهم می کند . سالارکیا خاطرنشان کرد: مددجویان پس از مهارت آموزی و مستقل شدن از چرخه نظارتی کمیته امداد خارج نشده و بصورت مستمر روند زندگی آنان کنترل می شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود