14 آبان 1393
شماره خبر: 131206

اراده خدا، شور و حرارت حسینی رمز جاودانگی عاشورا است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

اراده خدا، شور و حرارت حسینی رمز جاودانگی عاشورا است


رئیس حوزه های علمیه استان البرز گفت: اراده خدا، شور و حرارت حسینی عامل و مبنای ماندگاری و پویایی واقعه عاشورا طی گذر زمان است.
تاریخ موطن حوادث بسیاری است، حوادثی که طی گذر زمان تازگی و پویایی خود را از دست می دهد، اما حادثه تاریخی واقعه عاشورای حسینی با گذر زمان هم چنان تازه و پویا است. عصر تکنولوژی، عصر شبکه های متعدد مجازی و حمایت های بی شائبه رسانه ای استکبار در حذف و به انحراف کشیدن این واقعه تاریخی نیز بی تاثیر بوده است و هر ساله عاشورا وسعت بیشتری را می گیرد. حجت الاسلام سلطانی ، رئیس حوزه های علمیه استان البرز در خصوص رمز و راز ماندگاری واقعه عاشورا گفت: امام حسین(ع) در کربلا درس ایثار و از خودگذشتگی را به بشریت داد ، در حقیقت امام حسین(ع) نمونه توحید، مکتب و مقاومت است. وی با اشاره به اراده خدا به عنوان نخستین عامل ماندگاری نهضت عاشورا اظهار کرد: خداوند در آیه 32 سوره توبه به اراده و خواست و مشیت خود تاکید می کند، می فرماید: دشمنان خدا و دشمنان توحید می خواهند نور خدا را دهن هایشان خاموش کنند، ولی اراده خداوند بر این است که نورش را به کمال و انتشار کامل و جامع برساند، هرچند کافران دوست ندارند. به گفته حجت الاسلام سلطانی دشمنان خدا با عناوین مختلف همواره درصدد هستند که حق را از بین ببرند، تصریح کرد: از آن جا که مهم ترین عامل برای شکست طرف مقابل تبلیغات و بهره برداری از سخن و دهان است، آنان از این حربه و توان تا حد ممکن بهره برداری می کنند در حالی که اراده رب العالمین فراتر از این است. این مسئول با دانستن این مطلب که امام حسین(ع) اراده خدا و نور خداست، توضیح داد: نور خدا و اراده خدا خاموش نشدنی و زوال ناپذیر است، در بحارالانوار آمده است: در قسمت راست عرش نوشته شده است، حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است. این نور و روشن گری همه ظلمت ها و تاریکی ها را از بین می برد و ذره ای ابهام و ظلمت باقی نمی گذارد.
قبر مبارک امام حسین (ع) نشانه حق است
رئیس حوزه های علمیه استان البرز با تامل به اراده دشمنان اباعبدالله الحسین(ع) و دستور شخم زدن زمین و قبر مبارک حضرت توضیح داد: قبر مبارک امام حسین(ع) نشانه حق است و نمونه کامل توحید و مقاومت از این رو خداوند اجازه نمی دهد این اثر از بین برود. به گفته وی مرقد حضرت علی (ع) تا صد سال مخفی بود، چراکه خوارج می خواستند نبش قبر کنند و بدن منور را به آتش کشند اما با همه این کارها اراده خدا ماند و امروز قبر حضرت ماندگار است.
حرارت حسینی عامل جاودانگی نهضت عاشورای امام حسین(ع)
حجت الاسلام سلطانی در خصوص دومین عامل در جاودانگی واقعه عاشورا اظهار کرد: حرارت ویژه و خاصی که به گفته رسول اکرم(ع) در دل اهل تقوا و ایمان نسبت به امام حسین(ع) است، عامل دیگری در جاوردانگی نهضت عاشوراست. این مسئول افزود: آن چنان که خورشید عامل حیات موجودات در این کره خاکی است، نور و گرمای حرارتی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در دل مومنان شور و حرارت ایجاد می کنند و آن ها را که گرم مزاج هستند شیدا و شیفته خود می سازد. وی در ادامه با ذکر کلامی از زیارت عاشورا بیان کرد: در زیارت عاشورا می گوییم: "السلام علیک یا ثارالله" یعنی سلام بر تو ای خون خدا. خدا که خون ندارد. معنی این جمله این است خون عامل حیات در بدن است و اگر آلوده باشد آن عضو نیز آلوده می شود و ایجاد بیماری می کند و اگر به جایی نرسد آن عضو می میرد، امام نیز خون توحید و امامت و خون در رگ های تک تک آیات قرآنی و در مویرگ های اصول و ارزش های اعتقادی، اخلاقی و مجموعه دین است. براستی حرارت و شیدایی که نور اباعبدالله الحسین(ع) در عالم ایجاد کرده است، مصباح الهدی است.
و امروز در هر کوی و برزن در میان تاریکی های عالم فجر شکافته از حرارت عشق امام حسین(ع) است، که توان تشخیص چاله ها و چاه ها را به دلدادگان کوی خود می بخشد.




منبع:شبستان

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود