17 آبان 1393
شماره خبر: 131303

شاغلان بخش صنعت با 25 سال سابقه بیمه بازنشسته می شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

شاغلان بخش صنعت با 25 سال سابقه بیمه بازنشسته می شوند


رییس شعبه تامین اجتماعی شهرستان فردیس گفت: شاغلان واحدهای تولیدی، صنعتی و تاسیسات گردشگری با حداقل 25 سال سابقه پرداخت حق بیمه در صورت تقبل بار مالی مربوط به سنوات ارفاقی از سوی کارفرما می توانند بازنشسته شود.
اسماعیل پورمند افزود: کارفرمایان واحدهای مذکور که دارای پروانه بهره برداری معتبر از وزارت صنعت ،معدن وتجارت ، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری یا سایر مراجع قانونی هستند می توانند با پرداخت هزینه مالی ناشی از اجرای این قانون در مورد کارکنانی که حداقل 25 سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند نسبت به بازنشستگی آنان اقدام کنند.
وی با اشاره به این که این اقدام در چارچوب اجرای مقررات تسهیل نوسازی صنایع کشور صورت می گیرد، اظهار کرد: یکی از اهداف این قانون جذب نیروی کارجدید و کنترل بیکاری است. پورمند ادامه داد: کارفرمایان واحدهای مشمول مکلفند طبق ضوابط نسبت به استخدام و معرفی کارگر جایگزین به ازای هر یک از کارکنانی که در همین چارچوب بازنشسته می شوند ، اقدام کنند. وی تاکید کرد: معرفی کارگر جایگزین باید مطابق با مقررات قانون کار باشد و استخدام وی در فاصله زمانی ثبت درخواست از سوی کارفرما در مورد بیمه شده مشمول بازنشستگی تا تاریخ ترک کار وی صورت گیرد. رییس شعبه تامین اجتماعی شهرستان فردیس ، تعداد کل بیمه شدگان این شهرستان 55 هزار و 211 نفر اعلام کرد و افزود: پنج هزار و 868 کارگاه دراین شهرستان طرف قرارداد بیمه تامین اجتماعی هستند.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود