24 آبان 1393
شماره خبر: 131719

آغاز اردوهای آماده سازی تیم مهارت کشور برای حضور در چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

آغاز اردوهای آماده سازی تیم مهارت کشور برای حضور در چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت


مرحله اول اردوهای آماده سازي تیم مهارت کشور برای حضور در چهل و سومین مسابقات جهاني مهارت (برزیل – 2015) در 14 رشته از سوي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در حال برگزاری است.
مرحله اول اردوهای آماده سازي تیم مهارت کشور برای حضور در چهل و سومین مسابقات جهاني مهارت (برزیل – 2015) در 14 رشته از سوي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور در حال برگزاری است. دکتر کورش پرند، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس این سازمان با اعلام این خبر بیان داشت: مرحله اول اردوهای آماده سازی چهل و سومین مسابقات جهاني مهارت ( برزیل- 2015) با حضور مدال آوران دو دوره چهاردهمين و پانزدهمين مسابقات ملي مهارت برگزار می شود و طی فرایند برگزاری آزمونهای مهارتی و روانشناختی، از بین این مدال آوران، نفرات برتر اعزامی انتخاب می شوند. دكتر پرند در خصوص رشته های انتخابی حضور در این دوره از مسابقات جهانی مهارت تصريح كرد: تیم مهارت جمهوری اسلامی ایران در 14 رشته: الکترونیک، تاسیسات الکتریکی، تهویه و تبرید، جواهرسازی، جوشکاری، راهکارهای نرم افزاری برای تجارت، رباتیک، طراحی مهندسی مکانیک، طراحی وب، فرز CNC، فناوری اتومبیل، فناوری گرافیک، مدیریت سیستمهای تحت شبکه و مکاترونیک در چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت (برزیل – 2015) شرکت خواهند نمود. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: تعداد رقابت کنندگان مرحله اول اردوی آماده سازی چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت 102 نفر که 53 نفر آنها از برگزیدگان پانزدهمین و 49 نفر آنها از برگزیدگان چهاردهمین مسابقات ملی مهارت است و از این تعداد 98 نفر مرد و 4 نفر زن هستند. دکتر کورش پرند بیان داشت: شاخص های انتخاب حرفه های شرکت در مسابقات جهانی مهارت شامل: توانمندی برگزیدگان، روند حضور رشته در مسابقات جهانی مهارت و امکانات، تجهیزات و زیر ساخت های سخت افزاری و نرم افزاری موجود در کشور است. معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: شرکت کنندگان در اردوهای آماده سازی چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت (برزیل – 2015) از تمام استان های کشور به جز استانهای چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و سیستان و بلوچستان است. دکتر پرند افزود: اردوهای آماده سازی برگزیدگان شرکت در چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت (برزیل – 2015) از تاریخ 17/8/1393 شروع شده است و تا زمان اعزام به مسابقات جهاني مهارت برزیل ادامه دارد.
وی در خصوص تحصیلات شرکت کنندگان در اردوها بیان داشت: تحصیلات شرکت کنندگان در اردوهای آماده سازی چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت از مقطع دبیرستان تا کارشناسی ارشد می باشد. رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ادامه با بیان اینکه اردوهای آماده سازی برگزیدگان شرکت در چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت شامل 3 مرحله است افزود: مرحله اول اردوها به مدت 5 هفته از تاريخ 17/8/93 شروع و پس از اتمام این مرحله از اردوها، از بين برگزيدگان حاضر در نیمه دوم آذرماه سال جاری آزمون انتخابی برگزار می شود و حداکثر 50 درصد نفرات یا تیمهای برتر در این مرحله انتخاب می شوند. وی در خصوص ميزان ساعت آموزشي مرحله اول اردوي آماده سازي چهل و سومين مسابقات جهاني مهارت ( برزیل- 2015) بيان داشت: ساعت آموزشي مرحله اول اردوها به طور ميانگين 200 ساعت آموزش به مدت 5 هفته برای تمامی رشته ها است .
دکتر پرند در ادامه بیان داشت: مرحله دوم اردوی آماده سازی چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت(برزیل- 2015)به مدت 4 هفته از تاریخ 20/9/93 شروع و در نیمه دوم دی ماه سال جاری آزمون انتخابی برگزار و نفر یا تیم برتر در این مرحله انتخاب می شوند. وی افزود: مرحله سوم اردوی آماده سازی چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت(برزیل- 2015) نیز به مدت 6 هفته از هفته دوم بهمن ماه سال جاری آغاز و آزمون انتخابی در نیمه اول اردیبهشت ماه 1394 برگزار می شود و در این مرحله رشته برتر جهت اعزام به مسابقات مذکور انتخاب می شود. دكتر پرند بیان داشت: اساتيد و مربيان اردوي آماده سازي چهل و سومین مسابقات جهاني مهارت ( برزیل – 2015) از بين اساتيد صنایع، کارشناسان و مربيان آموزش فني و حرفه اي سراسر كشور انتخاب شدند

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود