10 بهمن 1390
شماره خبر: 4540

مسابقات ملی مهارت در كرج و تهران برگزار می شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اقتصادی

مسابقات ملی مهارت در كرج و تهران برگزار می شود

رییس مركز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای كشور گفت: دوازدهمین دوره مسابقات ملی مهارت بیست و ششم بهمن ماه جاری در كرج و تهران برگزار می شود.
' علی توكلی ' افزود: در این دوره 496 نفر در 26 رشته فنی و حرفه ای مسابقه می دهند. وی ، ارزیابی نظام آموزشی مهارتی كشور و ایجاد محیطی سالم و رقابتی برای سنجش و محك زدن مهارتی جوانان در رشته های مختلف را از جمله اهداف برگزاری این رقابتها ذكر كرد. وی اضافه كرد: منتخبین و برگزیدگان این رقابتها پس از شركت در اردوهای آماده سازی به رقابتهای جهانی مهارت 2013 میلادی به آلمان اعزام می شوند. توكلی بیان داشت: در مركز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای كشور مستقر در كرج شركت كنندگان در 17 رشته ، مركز فنی و حرفه ای كرج 9 رشته و فنی و حرفه ای تهران چهار رشته مسابقه می دهند. وی گفت: از ویژگی این دوره از رقابتها حضور كارآموزانی از كشورهای همسایه و منطقه مانند تركیه ، عراق ، امارات متحده عربی ، افغانستان ، تاجیكستان ، مصر، جمهوری آذربایجان و پاكستان است. وی یادآورشد: ناظران و متخصصین بین المللی دعوت شده برای نظارت بر انجام این رقابتها نیز دعوت شده اند. به گفته توكلی، در رقابتهای جهانی قبلی كه سال 2011 میلادی در لندن برگزار شد، تیم مهارتی ایران با كسب یك مدال برنز و پنج دیپلم افتخار رتبه ششم را به دست آورد كه نسبت به دوره ماقبل 10 پله صعود داشت كه خود بیانگر تلاش مدرسان ، مربیان و كارآموزان و دست اندركاران فنی و حرفه ای و مهارتی كشور است .
وی یادآورشد: در مرحله شهرستانی این رقابتها كه اوایل سال جاری برگزار شد، 16 هزار و 388 نفر در 29 رشته شركت كردند و در مرحله استانی كه تابستان سال 90 انجام شد، سه هزار و 398 نفر در 27 رشته حضور داشتند.
مركز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای وابسته به سازمان آموزشی فنی و حرفه ای كشور در كرج مستقر است.



منبع: ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود