26 آبان 1393
شماره خبر: 131883

خرد شدن اراضی در استان البرز متوقف شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

خرد شدن اراضی در استان البرز متوقف شود


رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه خرد شدن اراضی باید متوقف شود، گفت: این به نفع مصالح کلان ملی است و در این زمینه سازمان هم اقداماتی را انجام داده است.
احمد تویسرکانی در جلسه شورای قضایی استان البرز اظهار کرد: استان البرز دارای ویژگی‌های خاصی است و از این لحاظ در دید مسئولان کشور است و رفع مشکلات نیاز به همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها دارد. وی افزود: این استان دارای ویژگی‌هایی است که نیاز به کار و فعالیت و نظارت جدی در همه ابعاد و بخش‌ها دارد. رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه نارسایی‌هایی در برخی از دستگاه‌های دولتی در مواجهه با تخلفات زمین‌خواری وجود دارد، اظهار کرد: متأسفانه این استان با توجه به ویژگی‌های خاص مورد طمع زمین‌خواران قرار گرفته و لازم است که دستگاه‌های دولتی در این زمینه هوشیار باشند. تویسرکانی با بیان اینکه بخشی از موضوعات مانند تأمین آب شرب پایتخت ارتباط مستقیمی با امنیت دارد، اظهار کرد: توجه به سلامت آب شرب و تعدی به حریم رودخانه‌ها باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد. وی افزود: در مورد برخورد با تغییر کاربری‌ ها تجاوز به حریم رودخانه‌ها و تعدی به حریم زمین‌های دولتی قوانین زیادی وجود دارد ولی نیازمند توجه دستگاه‌ها برای جلوگیری از هرگونه تخلف است. رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: ریاست محترم قوه قضائیه نظر خاصی بر روی حفظ حریم باغات و جلوگیری از تغییر کاربری و جلوگیری از خرد شدن زمین‌های بزرگ دارد. تویسرکانی گفت: برخی از دستگاه‌ها که اختیارات دارند باید نگاه جامع و کلان داشته باشند و نباید فقط به ابعاد اقتصادی توجه کنند. وی با بیان اینکه شهرداری‌ها نباید به هر قیمتی اجازه تفکیک و تغییر کاربری به اراضی ملی و باغات را بدهند، گفت:‌ قطعاً دستگاه‌هایی مانند مدعی‌العموم باید در این زمینه ورود پیدا کنند. معاون رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه خرد شدن اراضی باید متوقف شود، گفت: این به نفع مصالح کلان ملی است و در این زمینه سازمان هم اقداماتی را انجام داده است. تویسرکانی در مورد تغییر کاربری‌های زمین‌های کشاورزی گفت:‌ بحث تغییر کاربری از موضوعات مهم و اساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد. وی با بیان اینکه کم‌کاری برخی از دستگاه‌ها موجب ایجاد خسارت برای قوه قضائیه است، بیان کرد: کم‌کاری برخی از دستگاه‌ها باعث ایجاد خسارت‌های هنگفت برای قوه قضائیه است و شاید اگر تخلفات انجام شده در مراحل اولیه شناسایی شوند این هزینه‌ها کاهش می‌یابد.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه اجرای طرح کاداستر در استان البرز نیاز به اهتمام و توجه همه دستگاه‌ها دارد گفت:‌در حوزه ارتباطات در استان البرز یک پنجم مورد پوشش قرار گرفته و نیاز است برای پوشش کامل طرح کاداستر همه دستگاه‌ها همکاری لازم را داشته باشند. تویسرکانی با بیان اینکه حفاظت از اراضی و اموال دولتی نیازمند توجه همه دستگا‌ه‌های اجرایی است، افزود: باعث تأسف است که دستگا‌های متولی بعد از ساخت، فروش و انتقال و فروش زمین‌ها به فکر می‌افتند و اقدام به طرح دعوی در قوه قضائیه می‌کنند. وی با اشاره به وجود تخلفات گسترده در ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها گفت: متأسفانه شاهد ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها هستیم و در زمانی که 10 طبقه ساخته می‌‌شود افرادی که باید حفاظت کنند هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند. معاون رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه ساخت و ساز و تخلفات در حریم رودخانه‌ها در البرز فراوان است گفت:‌ دستگا‌ه‌های دولتی باید در این زمینه هوشیار باشند و اجازه ساخت و ساز، تجاوز و تعدی در حریم رودخانه‌ها را ندهند. تویسرکانی با اشاره به اینکه حدود 2 ماه است حقوق کارکنان اداره ثبت اسناد و املاک استان البرز پرداخت نشده است، افزود: از استاندار البرز در این زمینه گلایه داریم و تقاضا داریم هرچه زودتر این مشکل رفع شود.




منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود