29 آبان 1393
شماره خبر: 132124

رزمایش 10 هزار نفری محرم، شکوه مقاومت در استان البرز آغاز شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

رزمایش 10 هزار نفری محرم، شکوه مقاومت در استان البرز آغاز شد


در آستانه فرا رسیدن هفته بسیج، رزمایش 10 هزار نفری گردان های بیت المقدس و کوثر نیروی مقاومت بسیج با عنوان 'محرم، شکوه مقاومت' در استان البرز آغاز شد.
رزمایش 10 هزار نفری 'محرم، شکوه مقاومت' از صبح پنج شنبه 29 آبان ماه در دو مرحله همزمان در سه استان البرز، ایلام و خوزستان با حضور 92 گردان شروع شد.
مسئول برگزاری این رزمایش در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا البرز گفت: مرحله اول این رزمایش از صبح امروز (پنچشنبه ) به مدت دو روز با حضور 12 گردان بیت المقدس و کوثر نیروهای بسیج مردمی توانمندی های خود را به نمایش می گذارند. سرهنگ 'علی خسروی' افزود: رزمایش گردان های کوثر به صورت غیر متمرکز در شش ناحیه ساوجبلاغ، امام حسین (ع) کرج، امام سجاد (ع) حصارک کرج، امام هادی (ع) مهرشهر کرج، امام رضا (ع) شهرستان فردیس و جواد الائمه (ع) در محمدشهر کرج با رسته عملیاتی امداد ونجات اجرا می شود. وی اظهار داشت: رزمایش گردان های بیت المقدس نیز در نواحی امام حسین (ع) کرج، امام سجاد (ع) حصارک کرج، امام رضا (ع) شهرستان فردیس و امام هادی (ع) در مهرشهر کرج با رسته عملیاتی امداد و نجات انجام می شود. این مسوول رمز عملیات این رزمایش بزرگ را 'یا اباعبدالله الحسین (ع) عنوان کرد. خسروی، ترویج ارزش های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت ، افزایش توان تاکتیکی، ارتقای توانایی بسیجیان در ایجاد امنیت پایدار، تمرین ایجاد ارتباط و همکاری با سایر دستگاه های مسئول کشوری و لشکری در سطح استان و افزایش توانایی بسیجیان در دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی با انجام عملیات های دفاع از کوی و برزن ، امداد و نجات و کنترل نا آرامی ها را از جمله اهداف برگزاری این رزمایش برشمرد. به گفته وی تمرین فراخوانی یگانی و فعالیت های جمعی (گردانی)، ایجاد وحدت و همدلی و شناخت بیشتر اعضای گردان ها با همدیگر، افزایش دانش و مهارت های تخصصی گردان های سازمان دهی شده، ارتقای سطح آمادگی رزم و به روز نگه داشتن و حفظ انسجام عناصر بسیج به خصوص گردان های مختلف سازماندهی شده بسیج را از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش 10 هزار نفری است. خسروی همچنین اجرای مرحله دوم این رزمایش را در روزهای ششم و هفتم آذرماه عنوان کرد و بیان داشت: مرحله دوم رزمایش با حضور 80 گردان در منطقه عمومی لشگر 10 سیدالشهدا (ع) واقع در حصارک کرج با حضور سردار 'علی فضلی ' جانشین نیروی مقاومت بسیج برگزار می شود.
هفته بسیج از 30 آبان ماه آغاز و تا ششم آذرماه ادامه دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود