8 آذر 1393
شماره خبر: 132586

ایران اسلامی با صلابت مذاکرات هسته ای را پیش برد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ایران اسلامی با صلابت مذاکرات هسته ای را پیش برد


نماینده ولی فقیه دراستان البرزو امام جمعه کرج، مذاکرات اخیر انرژی هسته ای را رسوایی برای طرف آمریکایی دانست و گفت: ایران اسلامی باصلابت مذاکرات هسته ای خود را پیش برد.
حجت الاسلام والمسلمین 'سید محمدمهدی حسینی همدانی' درخطبه های نماز جمعه این هفته کلانشهرکرج، افزود: تاکنون تیم مذاکره کننده کشورمان با شجاعت ازحقوق ملت مسلمان ایران در نشست با گروه 1+5 دفاع کرده است. وی ادامه داد:آمریکا که فکر می کرد درنشست وین زمینه ای برای خواسته هایش فراهم شده است، رسوا شد. حسینی همدانی با بیان اینکه این رسوایی آمریکا، دستاوردی برای ایران اسلامی بود، ادامه داد: تیم مذاکره کننده کشورمان دراین دوراز نشست ها،با توجه به منویات مقام معظم رهبری و تذکرات مسوولان کشور، خوب پیش رفت. نماینده ولی فقیه دراستان البرزبا اشاره به اینکه ایران اسلامی در طول 35 سال گذشته ، دوره های مختلفی از تحریم را پشت سرگذاشته است،افزود: امروزاقتصاد کشور باید به گونه حرکت کند که تحت تاثیر بحرانهای دنیا قرارنگیرد وراه برون رفت ازدشواری ها و تحریم تکیه بر اقتصاد مقاومتی است.
امام جمعه کرج با گرامیداشت هفته بسیج گفت: برای برون رفت از مشکلات اقتصادی باید
با تفکر بسیجی که منشاء آن ایثار و اخلاص است، وارد عمل شد چرا که این تفکر منتظر نتیجه مذاکرات نیست و راه رهایی از مشکلات را خود پیدا می کند. حسینی همدانی با شاره به اینکه درروزهای اخیر20 هزارپروژه اقتصاد مقاومتی ازسوی بسیج درسراسرکشور آماده بهره برداری شده است، افزود: این دستاوردها بیانگر توانایی بسیج درعرصه های مختلف است. امام جمعه کرج ادامه داد: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، دشمنان اسلام به نام حقوق بشر همواره به سوی نظام اسلامی سنگ اندازی کرده انداما ملت ایران با شعار مرگ برآمریکا در مقابل آنها ایستاده است. وی در بخش دیگری از سخنانش بااشاره به حساس شدن وضعیت فلسطین گفت: تنها راه نجات این سرزمین ستمدیده، وحدت جهان اسلام است . وی با بیان اینکه اسراییل غاصب درسال های اخیر ضربات مهلکی از حزب الله خورد، ادامه داد: صهیونیست ها برای جبران گذشته خود، مسیردیگری را برای جنایات علیه جهان اسلام در پیش گرفته اند. حسینی همدانی یادآورشد: جریان تکفیری که امروز قسمتی از منطقه را درگیرکرده، با حمایت دشمنان دیرینه اسلام یعنی اسرائیل غاصب و آمریکا وارد نبرد شده است. وی تاکید کرد:دشمنان به دنبال اسلام هراسی هستند ومی خواهند اساس دین را از بین ببرند، بنابراین مسیحیت و یهود نیزدرمعرض خطر است . نماینده ولی فقیه دراستان البرزبربیداری، هوشیاری ووحدت بیشتر جهان اسلام تاکید کرد. وی برگزاری کنگره جهانی بررسی جریان های افراطی ازدیدگاه اسلام که به تازگی با حضور حدود 350 تن از علمای جهان اسلام در قم برگزار شد، گامی اساسی برای بیداری مسلمانان در برابر گروه های تکفیری و دست نشانده غرب دانست. امام جمعه کرج با اشاره به بیانات روزگذشته مقام معظم رهبری درجمع نخبگان بسیجی کشور،گفت:معظم له، بارها برمسوولیت پذیری، بصیرت، استکبارسیتزی و دشمن شناسی تاکید فرموده اند که توجه همه قشرهای مردم و مسوولان به این مقوله های مهم ، ضروری است. نماینده ولی فقیه به فرا رسیدن روز مجلس اشاره کرد وگفت: آثارکاری مجلس در دو بعد وضع قانون و نظارت بردستگاه های اجرایی کاملا مشهود است. حسینی همدانی ادامه داد: هرچند دربرخی ادوار پس از پیروزی انقلاب، مجلس ضعف هایی داشته اما در بیشتر موارد نمایندگان آن با اقتدار به عنوان آینه افکارمردم درجریانات مختلف از نظام اسلامی دفاع کرده اند. وی تاکید کرد:مجلس محل ریاست بازی نیست، نمایندگان باید با اخلاق وادب نیازهای مردم را شناسایی کنند و ازحرکت درمسیردستیابی به قدرت و پول پرهیز نمایند. امام جمعه کرج با تبریک روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از رشادت های این دلاورمردان در هشت سال دفاع مقدس تجلیل کرد. نماینده ولی فقیه دراستان البرزبا اشاره به اینکه تمام حرکت های سیاسی و امنیتی زیر نگاه تیزبین سربازان گمنام امام عصر(عج ) دراستان قراردارد، گفت: لازم است مردم و مسوولان دربرابر فعالیت های فرقه ای هوشیار باشند. امر به معروف و نهی ازمنکراز دیگر مواردی بود که امام جمعه کرج به آن پرداخت و افزود: این مقوله، وظیفه فردی و اجتماعی و یکی از مسایل حساس اسلامی بوده که مورد تاکید ائمه اطهار (ع) بویژه حضرت علی (ع) در نهج البلاغه قرارگرفته است.
نماینده ولی فقیه دراستان البرز بیان داشت: علت تاکید برامر به معروف و نهی از منکرآن است که این موضوع مهم ضامن اجرای واجبات و ترک محرمات است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود