13 آذر 1393
شماره خبر: 133032

14هزار و 485 موتورسیکلت متخلف در البرز توقیف شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

14هزار و 485 موتورسیکلت متخلف در البرز توقیف شد


رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز گفت: در اجرای طرح انضباط اجتماعی از ابتداء سال 93 تا پایان آبان ماه 14 هزار و 485 انواع موتورسیکلت متخلف در این استان اعمال قانون و توقیف شد.
سرهنگ همایون شریفی افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 671 فقره بیشتر و بیش از پنج درصد افزایش داشته است. وی اضافه کرد: در این مدت نیز 19 هزار و 56 راکب متخلف نیز در سطح استان البرز توسط پلیس اعمال قانون شدند. رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز، استفاده نکردن از کلاه ایمنی ، انجام رفتارهای خطرناک و عبور از مناطق ممنوعه را از جمله دلایل توقیف این موتورسیکلت ها عنوان کرد. وی افزود: در اجرای این طرح موتورسیکلت هایی که بیمه نامه و گواهینامه نداشته باشند، توقیف می شوند.
شریفی گفت: عبور از چراغ قرمز ، نداشتن کلاه ایمنی ، عبور از پیاده رو ، انجام حرکات نمایشی ، تولید صداهای ناهنجار ، حرکت خلاف جهت و نداشتن پلاک از جمله تخلفاتی است که پلیس با قاطعیت با آنها برخورد خواهد کرد.وی تاکید کرد: پلیس همچنین با تخلفاتی مانند نداشتن مدارک شناسایی ، بیمه نامه و نقص فنی موتورسیکلت ها نیز با قاطعیت برخورد می کند. به گفته وی کارشناسان معتقدند بیش از 15 درصد از دلایل بروز تصادفات رانندگی به رفتارهای غیر اصولی و عدم توجه راکبان موتورسکیلت به قوانین راهنمایی و رانندگی باز می گردد که پلیس بدون اغماض برهرگونه حرکات خلاف قانون راهنمایی ورانندگی برخورد خواهد کرد. شریفی یادآور شد: در اجرای این طرح ،موتورسیکلت هایی که بیمه نامه و گواهینامه نداشته باشند، توقیف می شوند. رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز در بخش دیگر با بیان اینکه کاهش تخلفات راهنمایی و رانندگی با آموزش و فرهنگ سازی میسر می شود، خاطرنشان کرد که کاهش تخلفات بی شک از آمار تصادفات نیز خواهد کاست و این امر خود گامی در جهت تحقق جامعه ایمن تلقی می شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود