16 آذر 1393
شماره خبر: 133167

مسوولان فردیس: این شهرستان به لحاظ امکانات ورزشی فقیر است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

مسوولان فردیس: این شهرستان به لحاظ امکانات ورزشی فقیر است


آیین تودیع و معارفه مدیر اداره ورزش و جوانان فردیس بهانه ای شد تا مسوولان این شهرستان به بیلن کاستی های بخش ورزش منطقه بپردازند.
حجت الاسلام' علی اکبر ایمانی ' امام جمعه فردیس نخستین سنخنران این آیین بود که گفت: هرچند فردیس به شهرستان ارتقاء یافت اما امکانات ورزشی آن همپای ارتقای سطح تشکیلاتی منطقه رشد نکرده است. او افزود: حوزه ورزش با سلامت مردم به ویژه نوجوانان و جوانان سر و کار دارد، برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد و غنی سازی اوقات فراغت مردم باید ورزش را تقویت کرد. ایمانی گفت: بخش عمده جمعیت 600 هزار نفری فردیس نوجوانان و جوانان هستند و توسعه فضاهای ورزشی در این شهرستان باید درصدر اولویت ها قرار گیرد. وی اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان فردیس در زمینه های گسترش و توسعه فضاها و اماکن و فراهم سازی امکانات و تجهیزات ورزشی کمبودهای زیادی دارد از مدیران استانی انتظار می رود با توجه به استعداد ها نگاه ویژه ای به این شهرستان داشته باشند. امام جمعه شهرستان فردیس گفت: کمبود امکانات ورزشی از گلایه های همیشگی جامعه ورزشی در نشست ها با امام جمعه این شهرستان است. استاد دانشگاه خوارزمی با اشاره به نقش خبرگزاری جمهوری اسلامی در انعکاس مشکلات مختلف این شهرستان به ویژه در عرصه ورزشی ، افزود: انتظار داریم همانطور که ایرنا پیگیر مشکلات فردیس است ، مسوولان هم به رفع این مشکلات بپردازند.
ایمانی از مسوولان خواست در راه خدمت به مردم و نظام اسلامی بیشتر تلاش کنند. وی با اشاره به فرموده پیامبراکرم(ص) در خصوص اهمیت ورزش گفت: همانطور که ورزش شنا، اسب سواری و تیراندازی که مورد تاکید پیامبراسلام (ص) بود و از زندگی مردم تاکنون جدا نشد باید در ابعاد مختلف به ورزش توجه کرد. وی گفت: ورزشکاران همواره مورد توجه مقام معظم رهبری و مسوولان عالی رتبه کشور قرار داشته اند به گونه ای که بارها این بزرگواران ضمن صدور پیام تبریک و دیدار با قهرمانان و مدال آوران ورزشی آنان را مورد تفقد و تشویق قرار دادند. امام جمعه فردیس ادامه داد: با افزایش روحیه، توان و قدرت باید ورزشکاران را درتا رسیدن به میادین جهانی پشتیبانی کنیم . امام جمعه شهرستان فردیس گفت: ورزش برای جوانان یک امر واجب است ، زیرا نشاط و شادابی را به دنبال دارد. ایمانی اظهار کرد: اگر امر ورزش را بی اهمیت یا کم اهمیت تلقی کنیم به مردم و جامعه خیانت کرده ایم . فرماندار فردیس هم در این آیین گفت: اگر چه به لحاظ امکانات مختلف این شهرستان فقیر است اما تلاش های مدیران دلسوزانه و شبانه روزی است.
مهدی مهرور' با قدردانی از داود عزیزی سرپرست سابق اداره ورزش وجوانان شهرستان فردیس، افزود: در دوره مسوولیت وی ، بخش ورزش با کمترین امکانات و بودجه موفقیت های خوبی کسب کرد. وی یادآور شد: ورزش نماد قدرت ، صلابت، ایستادگی و ارزشهای والای انسانی است و اداره ورزش و جوانان شهرستان فردیس همواره سعی بر این داشته که این امر به نحو احسن محقق کند. وی با تاکید بر استفاده از پتانسیل وظرفیت بسیارخوب این شهرستان درامرورزش افزود: توسعه ورزش به عنوان یکی از اولویت های اصلی مسوولان شهرستان است وباید به دنبال رفع موانع رشد و شکوفایی استعدادهای بخش ورزشی این شهرستان باشیم. فرماندار فردیس از رسانه ها به خاطر انعکاس مشکلات مختلف این شهرستان تشکر و قدردانی کرد. مدیر کل ورزش و جوانان استان البرز در این آیین سخنان خود را با بیان مشکلات و موانع آغازکرد و گفت: امسال اعتبارات کارشناسی بخش ورزش استان را ندادند و سهم شهرستان فردیس در این بخش از بین رفت. 'رضا گل محمدی' افزود: به رغم اینکه دولت دستور به خاطر محدودیت اعتباری و وجود پروژه های نیمه تمام ، احداث طرح های جدید را منتفی کرده لیکن اداره کل ورزش و جوانان البرز به زودی ساخت یک پروژه ورزشی را در فردیس آغاز می کند. وی اظهار کرد: هرچند امسال اعتبارات بخش عمرانی ورزش استان سه برابر شده لیکن کافی نیست و رقم اعتباری برای حمایت از 220 هیات ورزشی هفت میلیارد و 500 میلیون ریال تعیین شده است.
گل محمدی افزود: پتانسیل و نیروی انسانی در فردیس بالاست کمتر جایی در کشور پیدا می شود که فرماندار و مسولان ورزشی آن پای کار باشند. وی یادآور شد: در شهرستان فردیس مشکلات زیاد است ولی با ظرفیت بالای این شهرستان تلاش می کنیم در بخش ورزش به فردیس توجه شود. سرپرست سابق اداره ورزش وجوانان شهرستان فردیس در این آیین گفت: با کمترین بودجه و امکانات در مدت یکسال از آغاز فعالیت این اداره برنامه های خوبی در بخش مسابقه های ورزشی و ارتقای سطح ورزش منطقه اجرا شد. داود عزیزی ، از موفقیت های تیم های کشتی نوجوانان،جوانان و بزرگسالان، بوکس، شنای بانوان، دوومیدانی، تکواندو و آمادگی جسمانی فردیس در رقابت های کشوری و استانی سخن به میان آورد. وی اظهار کرد: همچنین مسابقات کاراته کشوری ایشین ریو در دوبخش آقایان و بانوان ، داژبال قهرمانی کشور، کاراته ناشنوایان کشور، لیگ اسکیت نونهالان و نوجوانان دختر و پسر به میزبانی شهرستان فردیس برگزار شد. عزیزی ، برگزاری همایش بزرگ هنرجویان و مربیان رزمی فردیس و همایش زوج های جوان با حضور 240 زوج از دیگر برنامه ها برشمرد. پاکسازی طبیعت با حضور 240 ورزشکار،اعزام تیم شهرستان فردیس به مسابقات قهرمانی استان،معرفی سمن برتر حامیان جوانان مستعد فردیس به عنوان سمن برتر کشوراز دیگر اقدامات انجام شده این اداره بود. وی افزود: 12 هزار ورزشکار در رشته های مختلف ورزشی شهرستان فردیس ساماندهی شدند. سرپرست سابق اداره ورزش وجوانان شهرستان فردیس گفت: صدور هفت مجوز پروانه بهره برداری سالن های ورزشی خصوصی، تمدید هشت مجوز پروانه بهره برداری سالن های ورزشی خصوصی ، 65 بازرسی از سالن های ورزشی فاقد مجوز و اخذ تعهد مبنی بر دریافت پروانه بهره برداری و تشکیل 54 پرونده باشگاههای فاقد مجوز و پیگیری در جهت صدور مجوز از اقدامات صورت گرفته طی این یکسال تصدی بوده است. عزیزی افزود: تاسیس 17 هیات ورزشی در شهرستان فردیس از دیگر اقدامات انجام شده این اداره طی این مدت بود. در این آیین مهدی محبی به عنوان سرپرست جدید اداره ورزش و جوانان فردیس معرفی شد. شهرستان 600 هزارنفری فردیس در جنوب شرقی کرج قراردارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود