24 آبان 1393
شماره خبر: 131730

سرانه فضای ورزشی این شهرستان ناچیز است

سپیدار‌آنلاین: گروه ورزشی

سرانه فضای ورزشی این شهرستان ناچیز است


رییس اداره ورزش وجوانان شهرستان فردیس، سرانه فضای ورزشی این شهرستان را ناچیز دانست و گفت: با استانداردها فاصله زیادی داریم.
'داود عزیزی'افزود: اکنون به ازای هر نفر در این شهرستان تنها چهار سانتی مترمربع فضای ورزشی وجود دارد در حالیکه استاندارد کشوری یک متر مربع است. وی اظهار کرد: در شهرستان 600 هزار نفری فردیس چهار سالن ورزشی داریم که طبق استاندارد باید به ازای هر 10 هزار نفر یک سالن ورزشی چند منظوروجود داشته باشد. عزیزی گفت: 20 هزار ورزشکار در رشته های مختلف ورزشی در شهرستان فردیس فعالیت می کنند که به رغم محدودیت امکانات تعداد قابل توجهی از آنان قهرمانان مدال آور جهانی و آسیایی هستند.
وی افزود: متاسفانه زیرساخت های ورزشی برای تمرین این ورزشکاران در فردیس وجود ندارد. رییس اداره ورزش وجوانان شهرستان فردیس اظهار داشت: 75 باشگاه ورزشی خصوصی در این شهرستان فعالیت می کنند که بخشی از آن فاقد مجوز هستند.وی این هم اضافه کرد: با ارتقای فردیس به شهرستان با کمک فعالان ورزش شهرستان و حمایت های اداره کل ورزش وجوانان استان و همراهی فرمانداری توانسته ایم گام های خوبی برای تقویت زیرساخت های ورزشی فردیس برداریم لیکن کافی نیست. وی گفت: تاکنون 15 هیات ورزشی در این شهرستان راه اندازی شده است. به گفته وی ، از 20 هزار ورزشکار این شهرستان ، 10 هزار نفر آنان ساماندهی شده اند. فردیس در جنوب شرقی کلانشهرکرج مرکز استان البرز قرار دارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود