17 آذر 1393
شماره خبر: 133303

نتایج تحقیقات باید موجب ارتقای کیفی زندگی مردم شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

نتایج تحقیقات باید موجب ارتقای کیفی زندگی مردم شود


سرپرست دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه تصمیم‌گیری‌های کلان بایدبر اساس نتایج پژوهش‌ها باشد، گفت: نتایج تحقیقات دانشگاهی باید موجب ارتقای کیفی زندگی مردم شود.
محمدعلی سبحان‌اللهی در مراسم نکوداشت هفته پژوهش و آیین گشایش نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان البرز که در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، اظهار داشت: باید از فرصت هفته پژوهش برای تبادل اطلاعات بین پژوهشگران و تعامل بین بخش پژوهش و اجرا استفاده کنیم و پزوهش ها را به بطن جامعه بیاوریم. وی با بیان اینکه ضروری است که تصمیم‌گیری‌های کلان بر اساس نتایج پژوهش‌ها باشد تا توسعه همه‌جانبه کشور اتفاق بیفتد، گفت: یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی هر کشور ارتقا بخش پژوهش آن است.
سبحان‌اللهی بودجه و امکانات امر پژوهش در کشور را بسیار محدود دانست و با ابراز تاسف از اینکه وقتی بودجه پژوهش را در دو بعد سخت‌افزار، نرم‌افزار بررسی می‌کنیم می‌بینیم که وضعیت مناسب نیست، ادامه داد: در حال حاضر تعداد پژوهشگران و مراکز پژوهشی کشور قابل مقایسه با کشورهای قابل قبول نیست و باید در این خصوص اقدامات لازم انجام شود.
سرپرست دانشگاه خوارزمی یادآورشد: نباید بین دانشگاه و مردم و جامعه فاصله بیفتد و باید دانشگاه به بطن جامعه منتقل شود؛ زیرا دانشگاه خود را از مردم جدا نمی‌داند و دانشگاهیان هر چه دارند از مردم است و در نتیجه باید نتایج فعالیت‌های دانشگاه به زندگی مردم برگردد و باعث ارتقاء سطح زندگی مردم شود. سبحان‌اللهی تصریح کرد: باید رشته‌های دانشگاهی را بر اساس نیازهای جامعه تنظیم و تدوین کنیم و مطالعات میان‌رشته‌ای را در دانشگاه‌ها افزایش افزایش دهیم. وی وجود چندین موسسه و پژوهشکده در زمینه علوم تربیتی و ریاضی و انتشار ۲۰ مجله علمی معتبر در این دانشگاه را از جمله ظرفیت های این مرکز دانشگاهی عنوان کرد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود