20 اردیبهشت 1391
شماره خبر: 6887

پژوهش درباره تدوین استانداردها برای اعضای هیئت علمی دانشگاه ها امتیازآور است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

پژوهش درباره تدوین استانداردها برای اعضای هیئت علمی دانشگاه ها امتیازآور است

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: انجام پژوهشها در خصوص تدوین استانداردها از سوی اعضای هیئت علمی دانشگاه ها یک عامل امتیازآور برای آنها محسوب خواهد شد.
محمد مهدی نژاد نوری در حاشیه مراسم بازدید از پژوهشگاه استاندارد در جمع خبرنگاران افزود: انجام فعالیتهای پژوهشی در خصوص تدوین استاندارد از سوی اعضای هیئت علمی دانشگاه ها یک عامل امتیازآور برای آنها به شمار می آید که این امر در راستای تشویق آنها به اینگونه پژوهشها و کمک به ارتقای کیفی تدوین استانداردها دنبال می شود. معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: اینگونه فعالیتهای پژوهشی در قالب نوشتن کتاب و مقاله و سایر فعالیتهای پژوهشی است و انجام این فعالیتها کمک می کند تا در خصوص تدوین استانداردها شاهد نتایج بسیار مطلوب باشیم. این مسئول گفت: تدوین استانداردها در کشور ضرورت فراوانی دارد و نباید به گونه ای عمل شود که فقط استانداردهای ترجمه ای داشته باشیم ضمن اینکه لازم است استانداردهای تدوین شده داخلی را در هر موردی که نیاز است، تهیه کنیم و داشته باشیم. معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: لازم است استانداردهای لازم و مورد نیاز تهیه و تدوین شوند و پژوهشگاه استاندارد در این خصوص وظیفه بسیار مهمی دارد و نقش آن در این زمینه بسیار تعیین کننده است.
پژوهشگاه استاندارد توانمندی خود در زمینه مدیریت تحقیقات استاندارد را تقویت کند
مهدی نژاد نوری افزود: لازم است پژوهشگاه استاندارد در زمینه مدیریت تحقیقات استاندارد، توانمندیهای خود را تقویت کند و زمینه های مورد نیاز برای این امر فراهم شود. معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: به موازات این امر، تقویت توانمندیهای این پژوهشگاه در خصوص انجام فعالیتهای تحقیقاتی مربوط به استاندارد نیز اهمیت فراوانی دارد. وی ادامه داد: لازم است این پژوهشگاه نیازها را شناسایی کند و پروژه ها طبق این نیازها و بر اساس اولویتها تعریف شود تا اثربخشی فعالیتها و اقدامات افزایش یابد و نتایج مطلوب حاصل شود.
از ظرفیتها و پتانسیلهای بخشهای مختلف پژوهشی به بهترین نحو استفاده شود
معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همچنین لازم است در خصوص انجام پژوهشهای مربوط به استاندارد از ظرفیتها و پتانسیلهای بخشهای مختلف پژوهشی به بهترین نحو استفاده شود تا نتایج مطلوبتری را به دست آوریم. پژوهشگاه استاندارد که در کرج مستقر است، بخشهای مختلفی دارد و در این بخشها در خصوص موارد پژوهشی مربوط به استاندارد تحقیق می شود.



منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود