19 آذر 1393
شماره خبر: 133441

80 پايگاه بهداشتي ديگر در استان البرز راه اندازي مي شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

80 پايگاه بهداشتي ديگر در استان البرز راه اندازي مي شود


دكتر حميد درفشي رئيس دانشگاه علوم پزشكي البرز گفت:منابع مالي احداث پايگاه هاي بهداشتي تامين شده است و از طريق فراخوان عمومي و خريد خدمت به بخش خصوصي براي ارائه خدمات بهداشتي زير نظر دانشگاه علوم پزشكي البرز واگذار مي شود.
دكتر حميد درفشي رئيس دانشگاه علوم پزشكي البرز ضمن اعلام اين خبر در همايشي كه با هدف ارتقاء پايگاههاي بهداشتي شهري با اولويت حاشيه نشيني استان تشكيل شده بود اظهار داشت: با آغاز طرح تحول نظام سلامت در حوزه ي بهداشت اعتبار بسيار خوبي براي استان البرز در جهت ارتقاء پايگاه هاي بهداشتي تخصيص داده شده است.
وي با اشاره به سرشماري اخير در مناطق حاشيه نشين استان گفت: تقريبا يك ميليون صد نفر در مناطق حاشيه نشين تحت پوشش اين طرح قرار خواهند گرفت به طوري كه براي هر 12500نفر يك پايگاه بهداشتي براي ارائه خدمات فعال بهداشتي تعريف شده است. دكتر درفشي ضمن اعلام اينكه اعتبارات در نظر گرفته شده است و مشكلي در اين خصوص وجود ندارد تصريح كرد: پايگاه هاي بهداشتي در شهرستان هاي مختلف متناسب با جمعيت جانمايي شده و از طريق فراخوان عمومي و خريد خدمت از بخش خصوصي فعال خواهند شد. رئيس دانشگاه علوم پزشكي البرز با اشاره به اينكه اصل اين طرح مقدمه اي بر اجراي طرح پزشك خانواده است گفت: پزشكان و همكاراني كه در اين طرح شركت مي كنند اگر خدمتي فعال داشته باشنددرآمدي بسيار قابل قبول خواهند داشت. وي با اشاره به اينكه نتايج اين طرح به صورت پايلوت كشوري مورد ارزيابي قرار خواهد گرفت افزود: در صدد راه اندازي شناسنامه الكترونيك سلامت براي تمام افراد در استان البرز هستيم كه اعتبارات آن خارج از وزارت بهداشت تامين مي شود. دكتر درفشي با اشاره به اينكه منابع مالي اين طرح تامين شده است خواست كه تا پايان سال اجراي اين طرح سرعت بيشتري به خود بگيرد و آن را ملزم به همكاري و فعاليت شركت كنندگان در اين طرح دانست.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود