23 آذر 1393
شماره خبر: 133531

اتباع خارجی در البرز ساماندهی می‌شوند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

اتباع خارجی در البرز ساماندهی می‌شوند


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز گفت: ۱۸ هزار نفر از اتباع خارجی در استان البرز برای ساماندهی ثبت نام شده‌اند و شناسایی دیگر افراد نیز در دستور کار قرار دارد.
علی ایمانی با اشاره به ساماندهی اتباع خارجی در استان البرز اظهار داشت: 18 هزار نفر از طریق دفاتر کفالتی ثبت‌نام شدند و شناسایی این اتباع بیگانه در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: تلاش می‌شود اتباع بیگانه‌ای که در استان البرز مشغول به کار هستند پس از شناسایی به صورت قانونی فعالیت خود را ادامه دهند. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز همچنین با اشاره به نرخ بیکاری در استان البرز تصریح کرد: نرخ بیکاری در البرز حدود 2 درصد بالاتر از استاندارد کشوری است که این رقم در سال گذشته پائین‌تر بود اما در سال جاری افزایش داشته است. ایمانی با اشاره به بیمه کارگران فصلی و ساختمانی، اظهار داشت: رسیدگی به این موضوع مربوط به سازمان تامین اجتماعی است و هنوز درگیر کش‌وقوس‌هایی است. وی خاطرنشان کرد: تعدادی از کارگران فصلی و ساختمانی تحت پوشش بیمه کارگران هستند اما در حال حاضر این امر موضوعی بحث‌برانگیز و چالشی است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز افزود: به دلیل کاهش فعالیت ساختمانی در این برهه زمانی، بیمه این کارگران هزینه بالایی بر دوش سازمان بیمه تامین اجتماعی گذاشته که در تکاپو هستند به طوری که ضرر زیادی متوجه این سازمان نشود، این موضوع را پیگیری کنند.




منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود