25 آذر 1393
شماره خبر: 133734

آغاز اجرای طرح ابلاغ الکترونیک احکام مطالباتی کارفرمایان در استان البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

آغاز اجرای طرح ابلاغ الکترونیک احکام مطالباتی کارفرمایان در استان البرز


کارفرمایان قبل ازمراجعه به شعب تامین اجتماعی باید یک ایمیل ساخته و در زمان تکمیل فرم به همراه شماره تلفن همراه خود ارائه نمایند.
« مرتضی سلامی » در جلسه شورای تامین اجتماعی استان با اعلام این خبر گفت:زیرساختهای مورد نیاز برای اجرای طرح آماده شده و از این پس کارفرمایان استان البرز میتوانند برگه های اخطاریه، اجرائیه،اعلامیه و صورتحساب های خود را به صورت غیر حضوری و اینترنتی دریافت کنند. وی درخصوص چگونگی استفاده از این طرح توسط کارفرمایان افزود: در نخستین گام، متقاضیان می بایست با مراجعه به شعب تامین اجتماعی،تعهد نامه و فرمهای مربوطه را تکمیل کنند. وی ادامه داد:پس از تکمیل فرم های مورد نظر توسط کارفرمایان،از سوی شعب تامین اجتماعی یک رسید به آنها ارائه می شود که نام کاربری و رمز عبور در آن قرار دارد و در اولین ورود به سامانه،کارفرمایان باید رمز اولیه خود را تغییر دهند. مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز تصریح کرد:کارفرمایانی که برای ارائه لیست حق بیمه به صورت اینترنتی،قبلاً رمز دریافت کرده اند نیازی به دریافت رمز مجدد ندارند و فقط باید به شعبه تأمین اجتماعی مربوطه مراجعه کنند تا ابلاغ الکترونیکی برای آنها فعال شود. سلامی با بیان اینکه کارفرمایان قبل از مراجعه به شعب باید یک ایمیل برای خود بسازند از آنان خواست تا شماره تلفن همراه و آدرس پست الکترونیکی خود را برای دریافت نام کاربری و رمز عبور ابلاغ الکترونیکی به شعب تامین اجتماعی ارائه دهند. وی اضافه کرد:پس از پایان یافتن مراحل ثبت نام،کلیه ابلاغ های تأمین اجتماعی از قبیل اخطاریه،اجرائیه،اعلامیه و صورتحساب به جای ابلاغیه های کاغذی،با پیامک و پست الکترونیکی به کارفرما ارسال خواهد شد. وی افزود:متقاضیان پس از دریافت رمز،با مراجعه به سامانه ابلاغ الکترونیکی به نشانی www.eblagh.tamin.ir و درج نام کاربری و رمز عبور،می توانند برگه های احکام مطالباتی را مشاهده کنند. مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز تاکید کرد:ملاک محاسبه موعد مقرر برای سازمان تامین اجتماعی 48 ساعت بعد از تاریخ ارسال داده پیام به صندوق های اطلاعاتی کارفرما در درگاه ابلاغ الکترونیکی خواهد بود.
1) نحوه ابلاغ به اشخاص عبارتست از :
الف ) اشخاص حقیقی : تکمیل فرم شماره یک الزامی است.
ب ) اشخاص حقوقی ( موضوع حقوق خصوصی ): تکمیل فرم شماره 2 الزامی است.
- شرکت های تجارتی : ابلاغ به مدیر یا قائم مقام او یا افرادی که حق امضا دارند صورت می گیرد و در صورت انحلال شرکت به مدیر تصفیه ابلاغ می شود.
- موسسات تجارتی و غیر تجارتی : ابلاغ به مدیر یا قائم مقام او یا افرادی که حق امضا دارند صورت می گیرد و در صورت انحلال موسسه به مدیر تصفیه ابلاغ می شود.
- موقوفات : ابلاغ به مدیر یا قائم مقام او یا افرادی که حق امضا دارند صورت می گیرد .متولی یا سازمان حج و اوقاف و امور خیریه حسب مورد نماینده آن می باشد.
ج ) اشخاص حقوقی ( موضوع حقوق عمومی ): تکمیل فرم شماره 3 الزامی است.
دستگاه اجرایی شامل کلیه وزارتخانه ها ، موسسات دولتی (کلیه سازمانهایی که در قانون اساسی نام برده شده است)، موسسات یا نهادهای عمومی غیر دولتی ، شرکتهای دولتی و کلیه دستگاههایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است ( از قبیل شرکت ملی نفت ایران ، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ،صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و...) و شهرداریها.
2) پس از اخذ فرم درخواست و تعهد نامه از کارفرما، واحد درآمد شعبه می بایستی اطلاعات کارفرمای متقاضی شامل : مسئولیت شخص، شماره بیمه، نام و نام خانوادگی کارفرما، کدملی، نام پدر، آدرس الکترونیکی، تلفن همراه ، آغاز و خاتمه کارفرمایی را از طریق: سیستم پیگیری مطالبات – حسابجاری طرف حساب – اطلاعات پایه ابلاغ الکترونیکی احکام مطالباتی، ثبت و ذخیره نماید.
3) پس از ثبت اطلاعات در گزینه "اطلاعات پایه ابلاغ الکترونیکی احکام مطالباتی" واحد درآمد شعبه می بایستی اطلاعات کارفرمای متقاضی رابه صورت کامل در سیستم مخاطبین (به انضمام شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل نامبره) ثبت و ذخیره سازی نماید.(نگهداری اصل فرمهای مذکور در پرونده مطالباتی الزامی است.)
تذکر مهم: درخصوص کارفرمایانی که در بخش لیست اینترنتی اقدام به اخذ برگ رمز ورود از شعبه مربوطه نموده‌اند، می بایستی کد مزبور با اطلاعات کارفرمای اصلی کارگاه که فرمهای تعهد نامه ابلاغ الکترونیک را تکمیل نموده است اصلاح و کلیه خدمات غیرحضوری در قالب همان رمز ورود اولیه به سامانه خدمات غیرحضوری جهت هرکارفرما اجرایی گردد.
4) با اجرای بند 5 توسط واحد درآمد شعبه و به محض تولید حکم مطالباتی یا دعوتنامه سیستم به صورت هوشمند اقدامات زیررا اعمال می نماید:
1-6) فایل احکام مطالباتی تولیدشده یا دعوتنامه به سیستم درگاه ابلاغ به آدرس eblagh.tamin.ir به منظور مشاهده کارفرما ارسال و در همان روز ارسال فایل فوق الاشاره، یک پیام کوتاه جهت کارفرما در سیستم پیام کوتاه (S.M.S) با مضمون: "کارفرمای محترم: خواهشمنداست نسبت به مشاهده مفاد ابلاغ حکم مطالباتی اعلامیه/اخطاریه/اجرائیه /صورتحساب / دعوتنامه شماره ........................ مورخ .................. به آدرس اینترنتی eblagh.tamin.ir مراجعه فرمائید. شعبه ............ سازمان تأمین اجتماعی" و پیام مشابهی در آدرس ایمیل کارفرما به منظور مراجعه به درگاه ابلاغ الکترونیک داده می شود.
2-6) پس از گذشت 48 ساعت از تاریخ ارسال فایل حکم مطالباتی یا دعوتنامه ،حکم ابلاغ شده محسوب می شود.
3-6) کارفرما مکلف است هر گونه تغییر در مفاد اطلاعات مندرج در فرم درخواست و تعهدنامه را به سازمان کتباً اعلام نموده و هر گونه تبعات ناشی از عدم اقدام به موقع این امر متوجه سازمان نبوده و ابلاغ های انجام شده صحیح و واجد آثار حقوقی و قانونی خواهد بود.
4-6) ضرورت دارد سمت امضاء کننده ذیل تعهدنامه ،وفق مستندات قانونی کارگاه توسط شعبه احراز گردد. کارفرمایان محترم می توانند اصل فرمها را از لینک های زیر دریافت و تکمیل نموده و سپس به شعب مربوطه مراجعه نمایند.
فرم شماره یک : ویژه اشخاص حقیقی
فرم شماره دو:ویژه اشخاص حقوقی (موضوع حقوق خصوصی)
فرم شماره سه: ویژه اشخاص حقوقی (موضوع حقوق عمومی)
سلامی درآخر خاطر اظهار نمود: مزایای اجرای این طرح باعث کاهش سفرهای درون شهری ، رفع مشکلات ابلاغ به صورت دستی ،آگاه شدن کارفرمایان از ابلاغ ها در کمترین زمان ممکن ، ارتقای سطح رضایتمندی کارفرمایان گرامی و جلوگیری از افزایش جرائم حق بیمه می گردد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود