25 آذر 1393
شماره خبر: 133757

ایجاد شغل یک معروف است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ایجاد شغل یک معروف است


فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز از ایجاد شغل برای سه هزار نفر در استان البرز در قالب اجرای طرحهای اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت: در دوره کنونی ایجاد شغل یک معروف است.
همایش استانی مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی با حضور حجت الاسلام حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز، سردار استاد حسینی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز، سرهنگ کامرانی صالح فرمانده انتظامی استان، حجت الاسلام موحد نمانیده ولی فقیه در سپاه استان البرز و جمعی از فرماندهان نواحی سپاه و بسیج در سالن شهدای سپاه البرز برگزار شد. در ابتدای حجت الاسلام محمدجواد موحد نمانیده ولی فقیه در سپاه استان البرز یکی از برنامه های مهم ستاد امر به معروف و نهی از منکر را برگزاری جلساتی در خصوص اقتصاد مقاومتی با دستگاه های دولتی، تولید کنندگان و دستگاه های تاثیرگذار برای ارائه بهترین راهکار و خدمت به مردم است. وی ادامه داد: جلسات مختلفی در این خصوص انجام شده است و امروز نیز جلسه ای با صنف پوشاک برای عرصه محصولات اسلامی در استان برگزار خواهد شد. نمانیده ولی فقیه در سپاه استان البرز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: مقاوم بودن اقتصاد، استفاه از تمامی ظرفیت های دولتی و مردمی، مدیریت منابع ارزی، مدیریت مصرف و حمایت از تولید داخل ارکان اقتصاد مقاومتی به شمار می روند که عمل به آنها همتی جمعی را می طلبد. حجت الاسلام موحد در پایان تصریح کرد: مدیریت جهادی علم و هنر رهبری و کنترل فعالیت های در جهتی برای مبارزه در تمامی عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی برای نیل به اهداف راهبردی و رفع موانع بر سر راه است.
ایجاد سه هزار شغل در قالب طرحهای اقتصاد مقاومتی
در ادامه این همایش سردار علی استاد حسینی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در سخنان خود به ارائه گزارشی از فعالیت های سپاه در جهت عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: برای عمل کردن به اهداف اقتصاد مقاومتی برنامه هایی از جمله فرهنگ سازی و اطلاع رسانی، مشاوره و آموزش، اعطای تسهیلات و پشتیبانی را در دستور کار قرار داده ایم. وی اعلام کرد: در راستای ارائه آموزش تاکنون 20 کارگاه قالی بافی، گلم بافی، خیاطی، و 510 کارگاه پرورش ماهی، قارچ، زنبورداری، پرورش مرغ و ... تشکیل و با ارائه خدمات مشاوره ای تخصصی زمینه ایجاد شغل برای بیش از سه هزار نفر نیز فراهم شده است. سردار استاد حسینی افزود: خوشبختانه امسال 100 درصد بودجه 10 میلیارد تومانی که برای طرح های اقتصاد مقاومتی تعریف شده بود، جذب شده است و در مجموع در اعطای تسهیلات مشاغل خانگی به 375 نفر تسهیلات ارائه شده است.
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: همچنین علاوه بر کارگاه های اقتصاد مقاومتی 12 پروژه در قالب ساخت کتابخانه، پل، زمین ورزشی، خانه علم، استخر آبیاری، مسجد و ... در مناطق محروم اجرایی و پنج طرح دیگر نیز در دست اقدام است. وی با بیان اینکه اقتصاد کشور در اختیار سپاه نیست اما به دولت و دستگاه های اجرایی کمک کرده ایم تا اقتصاد مقاومتی به مرحله عمل برسد، اظهار داشت: باید باور داشت که می توان کشور با بدون نیاز به دیگران اداره کرد و سپاه نشان داده که با بضاعت کم نیز می توان به این هدف دست یافت.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود