16 آذر 1393
شماره خبر: 133136

تجلی خودباوری در طرحهای اقتصادمقاومتی

سپیدار‌آنلاین: گروه گزارش

تجلی خودباوری در طرحهای اقتصادمقاومتی


فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی را تجلی خودباوری دانست و تاکید کرد: دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی بر طرح های زودبازده تمرکز کند.
توجه به تولیدات داخلی برای تقویت اقتصاد کشور یکی از مضامینی است که مقام معظم رهبری طی سالهای متمادی بر آن تاکید داشته و مسئولان را بر توجه ویژه به امر اقتصاد داخلی و به تعبیر خاص تر اقتصاد مقاومتی فراخوانده اند. به همین منظور امروز سردار علی استاد حسینی در برنامه ای یک روزه از چندین طرح در حال اجرای بسیج سازندگی در راستای طرح های اقتصاد مقاومتی بازدید و از نزدیک روند اجرای این طرح ها را مورد بررسی قرار داده و همچنین به برخی از مشکلات پیش رو مجریان طرح با هماهنگی مسئولان رسیدگی کرد. در این برنامه که از صبح امروز تا عصر به طول انجامید طرح هایی از جمله کارگاه های بافندگی فرش، گلیم بافی، معرق، خیاطی، پرورش شترمرغ، گلخانه و پرورش ماهی و .... مورد بررسی و بازدید قرار گرفت. کارگاه قالی بافی مستقر در کانون بسیج جوانان سپاه استان مقصد اول این بازدید بود که بر طبق گفته سیده ناهید حسینی مربی و کارآفرین این کارگاه از ابتدای سال ۹۲ تاکنون یک هزار و ۲۰۰ نفر در آن مشغول به آموزش شده و ۷۰۰ نفر نیز وارد عرصه تولید شده اند. طرح دوم مورد بازدید نیز کارگاهی با فعالیت های خیاطی و قالی بافی بود که خوشخبتانه از ابتدای فعالیت خود موفق به آموزش ۲۴۰ نفر علاقمند به این حرفه شده است و در حال حاضر نیز در هر دوره آموزشی خود ۵۵ نفر را تحت آموزش قرار می دهد. بر دیوارهای این کارگاه آموزشی شعار "هر بسیجی یک تولیدگر و خانه یک کارگاه تولیدی" به چشم می خورد شعاری که بسیج سازندگی برای برنامه های اقتصاد مقاومتی سرلوحه خود قرار داده و گویا این شعار نیز موتور محرکه ای برای فعالیت های جهادی کارآموزان به شمار میرود. علی ترکاشوند مسئول بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز در حاشیه بازدید از این کارگاه آموزشی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بسیج سازندگی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اقدام به اجرای طرح های زودبازده و اشتغال زا کرده است و تمامی مراحل از جمله مشاوره، آموزش، ارائه تسهیلات، معرفی و تبلیغات را بر عهده دارد. وی در ادامه با بیان اینکه امید است امسال بودجه این طرح ها برای جذب متقاضیان بیشتر افزایش یابد، گفت: خوشبختانه استقبال از این طرح ها بسیار مناسب بوده و امیدواریم با توجه به کیفیت کارهای ارائه شده در جهت گسترش کارگاه های اموزشی و اشتغال زایی قدم برداریم. بازدید از واحد پرورش شترمرغ شاید برای خبرنگاران یکی از جذابترین مرحله برنامه امروز بود، زمینی به مساحت پنج هکتار با ۲۰۰ قطعه شترمرغ که در آینده ای نزدیک به ۵۰ هکتار زمین با ظرفیت نگهداری ۳۰ هزار قطعه خواهد رسید. آزاد آذرخش مسئول این واحد تولیدی در جمع خبرنگاران از تولید روزانه ۳۰۰ کیلوگرم گوشت شترمرغ در این واحد خبر داد و اعلام کرد: بیش از ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در بخش تولیدی و پرواری، مصنوعات تزئینی و کاربردی از جمله تولید روغن شترمرغ، صابون شترمرغ، انواع کیف و کشف چرم و ... مشغول به فعالیت هستند. بازدید از دو طرح پرورش ماهی و گلخانه تولید توت فرنگی در شهرستان نظرآباد نیز آخرین مقصد بازدیدهای امروز بودند که در طرح پرورش ماهی سالانه ۵۰ تن ماهی قزل با ۳۰ هزار قطعه ماهی تولید می شود.
فعالان این واحد تولیدی که استخر پرورش ماهی آن دو منظوره و از تکنولوژی های نوین بهره می برد سالانه ۵۰۰ هزار نهال مثمر و ۱۵۰ هزار نهال پایه رویشی تولید می کنند.
همچنین در طرح تولید گلخانه ای توت فرنگی که در زمینی به مساحت چهار هزار و ۴۰۰ مترمربع واقع شده حدود ۲۰ نفر اشتغال زایی ایجاد و بر طبق گفته مسئول این واحد تولیدی پیش بینی می شود با استفاده از سبکهای جدید پرورش در هر هزار متر ۱۰ تن توت فرنگی برداشت شود. یکی از برنامه های قابل توجه و مورد استقبال برای خبرنگاران در شهرستان نظرآباد که مقصد اصلی بازدید امروز از طرح های اقتصاد مقاومتی بود، ایجاد ایستگاهی با عنوان "ماهواره بیار دیجیتال ببر" بود، طرحی که از سوی سپاه شهرستان نظرآباد با برگزاری کلاس های دجال واره و اگاه سازی مردم در جهت توطئه های دشمن برای فروپاشی کانون خانواده های ایرانی در حال برگزاری بود. در این ایستگاه که شواهد امر استقبال بی نظیر مردم را نشان می داد با تحویل دستگاه های ماهواره به صورت داوطلبانه، مردم به صورت رایگان دستگاه های پخش دیجیتال خانگی را دریافت می کردند و خوشخبتانه در گفتگوی خبرنگاران با مردم ابراز رضایت از اجرای طرح وجود داشت. سردار علی استاد حسینی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز در پایان بازدید از این طرح ها در جمع خبرنگاران ابتدا از اجرای طرح جمع آوری ماهواره ها سخن گفت و اظهار داشت: وجود ماهواره ها در خانه ها یک تهدید است زیرا دشمن ریشه و بنیان خانواده و همچنین اصول اعتقادی خانواده ها و به خصوص جوانان را مورد هدف قرار داده است. وی ادامه داد: دشمنان جمهوری اسلامی سرمایه گذاری سنگینی در این خصوص داشته اند و ما نیز وظیفه داریم در جهت آگاه سازی مردم، اطلاع از آسیب های ماهواره اشاعه اطلاعات کنیم و خوشبختانه مردم فهیم ما نیز از این طرح استقبال کرده اند. فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز با بیان اینکه امروز دشمن در صدد بمباران فکری و ذهنی خانواده ها و جوانان ما است و تلاش دارد اندیشه جوانان را از ارزش ها و احکام اسلام دور کند، تصریح کرد: تبلیغ و نشر ارزشهای اسلامی، آگاه سازی مردم و اطلاع رسانی در خصوص عمق اهداف شوم دشمن در خصوص بنیان خانواده ها می تواند سلامت جامعه و خانواده را تضمین کند. سردار استاد حسینی اعلام کرد: به هر تعدادی که مردم داوطلبانه دستگاه های ماهواره ای خود را تحویل دهند آمادگی ارائه دستگاه های پخش دیجیتال را داریم. وی در ادامه در خصوص طرح های مورد بازدید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی نیز اظهار داشت: دشمن تلاش دارد از مسیر اقتصاد به کشو ما ضربه بزند و با هوشمندی مقام معظم رهبری نیز بحت اقتصاد مقاومتی در کشور مطرح و مسئولان نیز در صدد اجرایی شدن این طرح هستند. فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز گفت: خوشبختانه طرح های اجرایی در استان البرز زودبازده و اشتغال زا بوده و زمینه های خودکفایی را فراهم خواهند کرد. سردار استاد حسینی با بیان اینکه دولت باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی به طرح های زودبازده توجه ویژه ای داشته باشند، افزود: خوشبختانه بسیج سازندگی زمینه را برای افراد مشتاق و کارآمد فراهم کرده و با ارائه وام و تسهیلات برای پیشرفت امور تلاش دارد. وی گفت: امسال ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های اقتصاد مقاومتی در استان البرز در نظر گرفته شده که تا کنون با هفت میلیارد اعتبار ۵۰۰ طرح به بهره برداری رسیده است. فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز در پایان اعلام کرد: تا پایان سال جاری ۳۰۰ طرح دیگر نیز به بهره برداری خواهد رسید و تاکنون نیز زمینه اشتغال دو هزار نفر به طور مستقیم در البرز از طریق اجرای این طرح های فراهم شده است.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود