7 دی 1393
شماره خبر: 134314

مشکلات جامعه حقوقی و سردفتران پیگیری شود

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

مشکلات جامعه حقوقی و سردفتران پیگیری شود


عضو موسس شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی با بیان اینکه باید مشکلات جامعه حقوقی و سردفتران پیگیری شود، گفت: کانون دفتریاران و دفاتر اسناد رسمی باید خارج از دخالت و نفوذ دستگاه‌های اجرایی انتخابات آزاد برگزار کند.
محمود کاشانی در مراسم گرامیداشت "مقام صاحب منصبان و سردفتران دفاتر اسنادرسمی" که عصر امروز در محل باشگاه میلاد با حضور رئیس کانون وکلا و رئیس کانون سردفتران و دفتریاران البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه تاسیس کانون سردفتران و دفتریاران امیدبخش است، اظهار داشت: افزایش نهادهای مدنی در جامعه زمینه حفاظت بیشتر از حقوق شهروندان را فراهم می‌کند. وی با تاکید براینکه باید به شعار‌ها جامه عمل بپوشانیم، افزود: ارزش و اهمیت اسناد رسمی در بین اقشار مختلف جامعه نهادینه شده است.
این فعال سیاسی با بیان اینکه دفاتر اسناد رسمی حاصل تجربه بشری است، خاطرنشان کرد: قوانین جدید بعد از دوران مشروطیت تنها به این دلیل تصویب شد که کشور به صورت مدرن و بر پایه انتخابات آزاد اداره شود. عضو موسس شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی با بیان اینکه تصویب قانون جدید بعد از مشروطیت نقطه قوت کشور است، گفت: قانون ثبت اسناد رویکرد مهمی در راستای نظام بخشیدن به اسناد و قرارداد‌های نوین است. کاشانی با بیان اینکه ثبت مالکیت سبب کاهش دعاوی می‌شود، تصریح کرد: افزایش دعاوی حوزه ثبت اسناد و مالکیت هزینه‌های فراوانی را به جامعه متحمل می‌کند. وی با اشاره به اینکه پس از تصویب قانون ثبت اسناد تاسیس کانون سردفتران و دفتریاران الزامی شد، افزود: تاسیس کانون سردفتران و دفتریاران بسیار سودمند بوده است. وی با تاکید براینکه نهاد و کانون سردفتران اسناد رسمی در کشور‌هایی که به حقوق مردم توجه دارند در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد، گفت: امید است مجله کانون سردفتران پربارتر شود. کاشانی با اشاره به اینکه دفاتر اسناد رسمی همواره حامی و یاور قوه قضاییه بوده‌اند، خاطرنشان کرد: کانون دفتریاران و دفاتر اسناد رسمی باید خارج از دخالت و نفوذ دستگاه‌های اجرایی انتخابات آزاد برگزار کند. عضو موسس شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی با تاکید براینکه اگر دستگاه قضا به وظایف ذاتی خود بپردازد به جامعه کمک بیشتری می‌کند، اظهارداشت: باید مشکلات جامعه حقوقی و سردفتران مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد. این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: قانون ثبت اسناد و املاک کشور یکی از بهترین قوانینی است که برداشت شده از قانون کشور آلمان است که از نکات ویژه و خاصی برخوردار است. وی با بیان اینکه اگر قانون ثبت اسناد و املاک در کشور به درستی اجرا شود با کاهش چشمگیر طرح دعاوی رو‌به‌رو می‌شویم، خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین مشکلات قوه قضاییه وجود پرونده‌های بیشمار در این حوزه است که با توجه به اجرا شدن صحیح این قانون مشکلات فراوانی در دستگاه قضا برطرف می‌شود. کاشانی با اشاره به اینکه قولنامه‌ها یکی از علل اصلی بروز اختلاف بین مردم است، تصریح کرد: تسهیل در امر عقد قرارداد و معاملات و نداشتن موانع اداری سبب شد مردم به سمت استفاده از قولنامه حرکت کنند که این عامل سبب افزایش تخلفات حوزه ثبت اسناد و املاک شد. وی با بیان مزیت‌های ثبت اسناد و املاک در دفاتر رسمی ثبت اسناد خاطرنشان کرد: انتقال و ثبت املاک بر پایه قوانین ثبت اسناد از بروز تخلفات و فروش مال غیر به دیگران جلوگیری می‌کند. عضو موسس شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه فراموش کردن قوانین و عدم اجرای آن سبب سرازیر شدن مردم به دادگاه‌ها می‌شود،گفت: در این بین تنها مردم متضرر می‌شوند. کاشانی با تاکید براینکه هیچ قولنامه‌ای نباید در بنگاه‌های معاملات املاک تنظیم شود، بیان کرد: ثبت اسناد و املاک در دفاتر رسمی ثبت اسناد از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری می‌کند.




منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود