9 دی 1393
شماره خبر: 134494

توسعه تشکل‌های صنفی کارگری مهم‌ترین برنامه‌های دولت است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

توسعه تشکل‌های صنفی کارگری مهم‌ترین برنامه‌های دولت است


مدیرکل سازمان کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی گفت: توسعه تشکل‌های صنفی کارگری یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت است.
دلاور نظری در حاشیه نشست نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان البرز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این راستا تاکنون اقدامات موثری برای توسعه این تشکل‌ها انجام شده است. وی تأکید کرد: در دولت یازدهم رویکرد اداره‌کل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت متبوع تعامل و همراهی با فعالان صنفی در زمینه توسعه تشکل‌های صنفی کارگری و کارفرمایی است. به گفته این مسئول این سازمان با رویکرد عدم دخالت در امور تشکل‌های صنفی کارگری و کارفرمایی به وظیفه نظارتی خود عمل می‌کند با این حال همچنان برخی به غلط وظایف نظارتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را دخالت در امور صنفی تعبیر می‌کنند. نظری همچنین از برنامه‌های سازمان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برای بازبینی و اصلاح ساختارهای موجود صنفی خبر داد و گفت: ما به دنبال خالص‌سازی تشکل‌ها و غربالگری آنها هستیم و افراد و تشکل‌های واقعی باید راس امور قرار گیرند.
وی افزود: در مجموع نگاه دولت یازدهم به تشکل‌ها رویکرد جدیدی است که همسو با این رویکرد تشکل‌ها نیز باید جایگاه واقعی خود را پیدا کرده و در نهادهای تصمیم‌گیری دولت تاثیرگذار باشند و در همین راستا این سازمان از پیشنهادات سازنده تشکلات صنفی در استان‌ها به جهت ارتقا و توسعه تشکل‌ها استقبال خواهد کرد. این مسئول با تاکید بر تقویت تشکلات صنفی افزود: تشکلات باید واقعی، قوی، مستقل و دارای قدرت چانه‌زنی بالایی باشند، هرچه تشکلات واقعی‌تر باشد می‌توانند صاحب رأی در مراجع استان، شهرستان و نیز کشور باشند و ما درصدد هستیم نقش تشکلات صنفی را در مراجع بالادستی دولت پررنگ‌تر کرده و در تصمیم‌سازی‌های کلان حضور آنها را بیشتر نماییم.
مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با یادآوری اینکه مطابق برنامه‌های پیشنهادی ILO به کشورهای جهان توصیه شده است تا سقف مشارکت زنان در نهادهای صنفی حداقل تا 30 درصد افزایش یابد، افزود: در شرایط کنونی حضور بانوان در نهادهای صنفی کارگری و کارفرمایی در کشور ناچیز است و انتظار داریم که با همراهی تشکل‌ها میزان این مشارکت را افزایش دهیم. نظری با تاکید بر مسئله آموزش ‌تشکلات در توسعه آگاهی نهادهای صنفی و کارگری، افزود: آموزش اعضای تشکلات صنفی نباید تنها محدود به آموزش قانون کار و یا شوراها گردد، به همین منظور سازمان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درصدد است تا از طریق آشنایی با موسسات علمی و دانشگاهی و به منظور گسترش آموزش‌های تشکلات، زمینه توسعه کیفی تشکل‌های صنفی کارگری و کارفرمایی را فراهم کند و اعضای این تشکلات صنفی را با دانش روز در حوزه کار و اشتغال و نیز آمادگی در جهت تصمیم‌سازی‌ها آشنا سازد. وی همچنین از تعیین استان البرز به عنوان استان پایلوت در اجرای نسخه جدید و بروز نرم‌افزار سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت متبوع خبر داد.

منبع فارس

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود