13 دی 1393
شماره خبر: 134748

اجراي طرح جنگلانه در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

اجراي طرح جنگلانه در البرز


در پيروي از ساير استان ها، طرح جنگلانه طرحي مردمي براي حفاظت از جنگل ها و پوشش گياهي در ارتفاعات منطقه هيو و شلمزار شهرستان ساوجبلاغ از توابع استان البرز به اجرا در آمد.
اين طرح با هدف شناخت و حمايت از گونه هاي بومي توسط سازمان هاي غيردولتي به اجرا در آمد كه حضور اقشار مختلف جامعه حاكي از مسئوليت پذيري و نگراني آنها از وضعيت پوشش گياهي بود كه بدون هيچ توقعي اقدام به اين حركت آگاهانه نمودند. بذور بادام كوهي و گياهان مرتعي و دستوالعمل كاشت توسط اين اداره كل در اختيار ايشان قرارگرفت.
تعداد شركت كنندگان در اين طرح 200 نفر و از سازمان هاي مردمي فعال در اين طرح، كارگروه محيط زيست هيئت كوهنوردي استان البرز، درختكاران البرز، آموزشگاه غير انتفاعي مهر مادر شهرستان ساوجبلاغ، دفتر نمايندگي كوهنوردان ايران(طالقان،ساوجبلاغ و نظرآباد) باشگاه كوهنوردي پيام، همنورد كرج، خانه كوهنوردان نظرآباد گزارش شده است.
اين اداره كل با عنايت به اين موضوع كه جلب مشاركت، حفاظت، ارتقاء فرهنگ منابع طبيعي و پيشگيري از تخريب سرزمين از راهبردهاي سازمان جنگل ها،مراتع و آبخيزداري كشور مي باشد، آماده هر گونه همكاري با فعاليت هاي داوطلبانه سازمان هاي مردم نهاد در راستاي مديريت جامع منابع طبيعي مي باشد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود