16 دی 1393
شماره خبر: 134998

البرزروش ویژه ای را برای کاهش طلاق در پیش گرفت

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

البرزروش ویژه ای را برای کاهش طلاق در پیش گرفت


مدیرکل بهزیستی استان البرزبا بیان اینکه این استان ازرتبه یک کشوری طلاق به رتبه دوم رسیده است، گفت: البرز روش ویژه ای را برای کاهش پدیده طلاق در پیش گرفته است .
ˈافروز بهرامی افزود: در ماه های اخیرمددکاران و کارشناسان اجتماعی خارج را از مجاری اداری با انتقال پرونده های طلاق توافقی به مراکز مشاوره و کلینیک های اجتماعی، بستر صلح و سازش برای تعدادی ازخانواده ها فراهم کردند. وی با اعلام اینکه با این اقدام شاهد افزایش صلح وسازش در پرونده های طلاق بودیم ادامه داد: پیش ازاین متقاضیان طلاق توافقی به مشاوران بهزیستی در دادگاهها مراجعه می کردند که امکان ارایه مشاوره های اجتماعی با توجه به فضای حاکم نبود. بهرامی خاطرنشان کرد:اکنون این متقاضیان به مراکز و کلینیک های اجتماعی ارجاع می شوند و پس از گذراندن نشست های مختلف مشاوره اغلب به صلح و سازش می رسند. مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: براساس گزارش ها میزان صلح و سازش در طلاق توافقی از 20 درصد به 51 درصد افزایش یافته و همین امر سبب شده تا کشور از طرحهای طلاق البرز استقبال ویژه داشته باشد .
وی اضافه کرد: به همین دلیل به تازگی اعضای شورای ملی کاهش طلاق کشور به البرزآمدند و با رصد اقدامات انجام شده دراین زمینه خواستار استفاده از تجارب بدست آمده ازسوی کارشناسان اجتماعی در خصوص کاهش پدیده طلاق شدند. بهرامی همچنین با اشاره به اینکه دبیرخانه ملی تدوین سند پروژه طلاق کشور در البرز تشکیل شده، گفت: اکنون پیش نویس این سند آماده ارایه به مراجع مرتبط است. وی ادامه داد: برای ارتقای سطح کیفی طرح های ویژه کاهش طلاق با شناسایی مراکز مشاوره و کلینیک های فعال و کارآمد از پتانسیل بخش خصوصی نیز باید استفاده بهینه شود. بهرامی با درخواست از دستگاههای اجرایی برای توسعه مراکز و کلینیک های اجتماعی یادآورشد: با امکانات بیشتر این آمادگی دراستان البرز است که سطح این پدیده شوم به حداقل ها برسد.
کارشناسان اجتماعی کشور در البرز گردهم می آیند
مدیرکل بهزیستی استان البرز از کاهش چشمگیر طلاق دراستان به عنوان یک موفقیت یاد کرد که موجب شده تا با برگزاری همایشی کارشناسان اجتماعی کشور دراستان نوپای البرز حضوریابند. بهرامی اضافه کرد: البرز ازهم اکنون آماده برگزاری این همایش بزرگ شده و امیدواریم با برنامه ریزی منسجم بتوان از ظرفیتهای پیش روی دراین همایش بهره کافی را ببریم . استان های تهران و البرز به عنوان رکورد داران ثبت طلاق در سطح کشور هستند، به گونه ای که به ازای هر 2.7 مورد ازدواج در تهران یک مورد طلاق و در استان البرز به ازای هر2.9 مورد ازدواج یک مورد طلاق ثبت می شود.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود