12 بهمن 1393
شماره خبر: 136715

انقلاب اسلامی معروف بزرگ است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

انقلاب اسلامی معروف بزرگ است


نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک معروف بزرگ است و نگاه مسئولان به دو فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر باید حاکمیتی و همراه با احساس مسئولیت و دلسوزی باشد.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج در گردهمایی عوامل ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان البرز ضمن تسلیت و تعزیت به مناسبت سالروز وفات شهادت گونه حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: این بانو بزرگوارکریمه اهل بیت فضائل و ویژگی های منحصر بفرد و کم نظیر و در بسیاری موارد بی نظیری داشتند که به تشخیص امام معصوم (ع) ایشان در جایگاه رفیع علم و فضیلت قرار دارند. از ویژگی های این بانوی بزگوار قدرت شفاعت کبری می باشد؛ بگونه ای که بیان شده است، ایشان قادرند همه شیعیان حاضر در صحنه قیامت را شفاعت کنند و تنها امام زاده ای هستند که دارای زیارت نامه که حاکی از توجه و عنایت ویژه ائمه معصومین می باشد، هستند. امام جمعه کرج همچنین با اشاره به قرار گرفتن در آستانه دهه مبارک فجر با بیان اینکه با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انفجار نور بود، بر ضرورت توجه به موضوع امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: باید در مسیر تحقق این امر مهم ثابت قدم باشیم تا بتوانیم در این مسیر راهی را که حضرت امام خمینی (ره) که عصاره فقه شیعه در دوران معاصر بود و زمینه عملی شدن احکام دین در این دوران را فراهم کرد، گام برداریم. نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج با بیان اینکه انقلاب اسلامی خود معروفی بزرگ است، عنوان کرد: حرکت انبیاء الهی نیز در مسیر اقامه معروف بوده است و هر پیامبری برای اقامه معروف قدم برداشت. در نظام جمهوری اسلامی باید به گونه ای عمل کرد که معروفات زمینه اجرایی پیدا کنند و منکرات رخت بربندند. بی شک قائده حکومت نیز رسیدن به این موضوع مهم است. وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تشکیل حکومت اسلامی خود نوعی مهم از "معروف" است، گفت: آیات قرآن و روایات متعدد از ائمه عصمت و طهارت نیز تائید می کنند که باید در مسیر " امر به معروف و نهی از منکر" با جدیت قدم برداشت. آیت الله حسینی همدانی بیان کرد: عدم توجه به این موضوع ناکارآمدی نظام را به همراه دارد. در جامعه نیز مسئولان و همگان موظف هستند با مظاهر فساد از طریق امر به معروف و نهی از منکر مقابله کنند. وی با بیان اینکه " امر به معروف و نهی از منکر " بعد از نماز و زکات بسیار مهم است، عنوان کرد: اکنون که در سی و ششمین سالگرد انقلاب اسلامی هستیم نباید شاهد بروز انواعی از مفاسد اجتماعی به خصوص مفاسد اداری که از مهمترین مظاهر فساد در جامعه است باشیم. مفاسد اداری که در حال حاضر در استان هم مشاهده می شود با مطالبات مردم گرده خورده است بی شک در صورت عدم مقابله به آن کارکرد نظام زیر سوال می رود.
امر به معروف با موعظه فرق دارد
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج با عنوان این موضوع که امر به معروف و نهی از منکر با مقوله موعظه فرق دارد، گفت: در موعظه کسی که خود دچار خلائی باشد نمی تواند شخص دیگری را نصیحت کند این درحالی است که در موضوع امر به معروف و نهی از منکر به عنوان موضوعی مستقل بر فرد مبتلا نیز امر به معروف و نهی از منکر واجب است.
به گفته وی، در امر به معروف و نهی از منکر خواهش و استدعا وجود ندارد بلکه باید این امر آمرانه باشد زیرا این بحث، بحث حاکمیتی است و باید در مقام امر و نهی باشد.
امام جمعه کرج، افزود: تشکیل جامعه اسلامی که که باعث شد نظام جمهوری اسلامی ایران در کل جهان واقع و دیده شود، خود حرکتی به سوی معروف است؛ نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و دعوت آنها به حق و حذر کردن آنها از بدی ها نیز خود حرکتی بزرگ است در مسیر امر به معروف و نهی از منکر است. حجت السلام و المسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی، اظهارداشت: اگر در مقابل ارزشهای به دست آمده از نظام و اسلام کوتاه بیاییم، انقلابی که با خون پاک شهدا به ثمر رسید و مسئولان نظام با جسارت و صلابت در مجامع بین المللی آن را ثابت کردند را نادیده گرفته ایم. امام جمعه کرج در سخنان خود با قرائت بخشی از منشور روحانیت حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه، "هدف اساسى این است که ما چگونه مى‏خواهیم اصول محکم فقه را در عمل فرد و جامعه پیاده کنیم و بتوانیم براى معضلات جواب داشته باشیم و همۀ ترس استکبار از همین مسئله است که فقه و اجتهاد جنبۀ عینى و عملى پیدا کند و قدرت برخورد در مسلمانان به وجود آورد. راستى به چه علت است که در پى اعلام حکم شرعى و اسلامى مورد اتفاق همۀ علما در مورد یک مزدور بیگانه اینقدر جهانخواران برافروخته شدند و سران کفر و بازار مشترک و امثال آنان به تکاپو و تلاش مذبوحانه افتاده‏ اند؟ غیر از این نیست که سران استکبار از قدرت برخورد عملى مسلمانان در شناخت و مبارزه با توطئه ‏هاى شوم آنان به هراس افتاده‏ اند و اسلام امروز مسلمانان را یک مکتب بالنده و متحرک و پرحماسه مى‏دانند و از اینکه فضاى شرارت آنان محدود شده است و مزدبگیران آنان چون گذشته با اطمینان نمى ‏توانند علیه مقدسات قلم فرسایى کنند مضطرب شده‏اند. من قبلاً نیز گفته ‏ام همۀ توطئه ‏هاى جهانخواران علیه ما از جنگ تحمیلى گرفته تا حصر اقتصادى و غیره براى این بوده است که ما نگوییم اسلام جوابگوى جامعه است و حتماً در مسائل و اقدامات خود از آنان مجوز بگیریم. ما نباید غفلت بکنیم، واقعاً باید به سمتى حرکت نماییم که ان‏شاءاللّه ‏تمام رگه‏هاى وابستگى کشورمان از چنین دنیاى متوحشى قطع شود." تاکید کرد: باید به گونه ای حرکت کنیم همه وابستگی ها از دنیای متحوش که سعی دارنمد القاء کنند حکومت اسلامی پاسخگوی مردم و نظام نیست قطع شود. آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اهانت اخیر دشمن به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص)، گفت: نباید در برابر این اهانت خاموش باشیم زیرا سکوت در برابر این فاجعه بزرگ باعث می شود ارزشها نادیده انگاشته شود در این صورت مشخص نیست اسلام و ارزشهای دینی و معنوی در چه مسیری قرار می گیرد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود