12 بهمن 1393
شماره خبر: 136797

ساخت بزرگ ترین تابلو آیت الکرسی جهان در البرز

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

ساخت بزرگ ترین تابلو آیت الکرسی جهان در البرز


بزرگ ترین آیت الکرسی جهان با طول ۲ متر و ۲۰ سانتی متر و عرض یک متر و ۶۰ سانتی متر با استفاده از آلیاژ برنز بدست هنرمند جوان البرزی ساخته شد.
احسان سمنانی، سازنده تابلو آیت الکرسی به ابعاد دومتر و 20 سانتی متر و عرض یک متر و 60 سانت گفت: 2 سال پیش با حضور در حرم مطهر امام علی (ع) نیت کردم که اولین اثر هنری بزرگ خود را به حرم ایشان تقدیم کنم و هم اکنون قصد دارم این نیت را عملی سازم و امیدوارم که امام اول شیعیان این تحفه ناچیز را از من بپذیرند.
سمنانی با بیان اینکه طول این آیت الکرسی دو متر و 20 سانتی متر و عرض آن نیز یک متر و 60 سانتی متراست، گفت: بیش از 10 سال است که در رشته ساخت حجم با فلز برنز فعالیت دارم و تا کنون در چندین مسابقه و جشنواره حائز رتبه برتر استانی و کشوری شده ام.. وی در خصوص مدت زمان صرف شده در ساخت این تابلو اتظهار کرد: طراحی این اثر هشت ماه و اجرای آن نیز بیش از شش ماه زمان برده است. سمنانی، هنرمند تابلو ساز، تاکید کرد: زمینه این اثر از پارچه جیر و حروف آن نیز تماماً با فلز برنز ساخته شده است که به طور یکنواخت بعد از اتمام کار صیقل داده شده اند و تمامی مراحل ساخت این اثر با دست انجام شده و هیچ ماشینی برای طراحی و یا اجرای آن استفاده نشده است. این هنرمند تصریح کرد: قاب این تابلو آیت الکرسی تمام از چوب خاص ساخته شده که به شکل کاملاً حرفه ای برروی آن گل های زیبا حکاکی شده است. تابلو محمد رسول الله (ص) اثر دیکر این هنرمند البرزی است که نیت کرده درمقابل کشورهایی که به پیامبر مهربان ما توهین کرده اند بسازد و با ابتکار ویژه و با استفاده از برنز یک اثر بدیع و مانده گار بجای بگذارد.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود