16 بهمن 1393
شماره خبر: 137066

بانوان روستایی در فردیس جشنواره سالاد و شیرینی برگزار کردند

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

بانوان روستایی در فردیس جشنواره سالاد و شیرینی برگزار کردند


به مناسبت گرامیداشت دهه فجر، بانوان روستایی ، جشنواره ای با نام ˈعصرانه کدبانوˈ درآموزشگاه دخترانه مرحومه فاطمه حجره روستای فرخ آباد فردیس برگزار کردند.
دهیار فرخ آباد زیبادشت شهرستان فردیس در این مراسم گفت: در این جشنواره، بانوان به تهیه و تزیین انواع سالاد پرداختند. ˈعلی محمدیˈ افزود : سالاد فصل، اولویه شیرازی، سالاد میوه ها، سالاد جگر و تخم مرغ و سالاد سیب زمینی و گردو، دسرهای میوه ای و پخت شیرینی از برنامه های این مسابقه بود. وی هدف از برگزاری این جشنواره را ارتقای دانش تغذیه ، بهبود شیوه زندگی سالم با تأکید بر استفاده بیشتر از سالاد و سبزی ها در سبد غذایی خانوارها ذکر کرد. محمدی گفت:دراین جشنواره بیش از 200 نوع غذای حاضر وآماده و دسر که توسط بانوان روستا طبخ و تزیین شده بود؛ مورد ارزیابی و داوری کارشناسان واحد تغذیه مرکز بهداشت قرار گرفت و 16 نفر به عنوان برگزیده این جشنواره معرفی شدند.
در حاشیه این جشنواره ، ایستگاه ورزش و سلامت برپا شد و به مردم آموزش های لازم درخصوص علل کم خونی و توصیه هایی در زمینه کاهش مصرف به حاضران ارایه شد.
جنگ شادی، مسابقه و نمایش طنز از جمله برنامه های دیگر این جشنواره بود. این جشنواره یک روزه بیش از 300 نفر بازدید کننده داشت. روستای فرخ آباد زیبادشت با 12 هزار نفر جمعیت در غرب شهرستان فردیس استان البرزقراردارد.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود