16 بهمن 1393
شماره خبر: 137107

بیش از 202 هزار مترمربع اراضی ملی در استان البرز رفع تصرف شد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

بیش از 202 هزار مترمربع اراضی ملی در استان البرز رفع تصرف شد


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های کرج و اشتهارد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون از 202 هزارو 605 مترمربع از اراضی ملی این شهرستان ها رفع تصرف شده است.
ˈحامد فرضیˈ افزود: این میزان اراضی در قالب 64 پرونده از دست متصرفان اموال عمومی با حکم قضایی و قوانین حفاظت از اراضی ملی، آزاد سازی شد. وی اظهار داشت: ازاین میزان اراضی رفع تصرف شده ، 25 مورد به استناد حکم قضایی و 39 مورد نیز به استناد تبصره یک ماده 55 قانون انجام شده که 49 مورد آن در کرج به مساحت 84 هزار و 736 مترمربع بوده است. فرضی ادامه داد: همچنین 16 مورد ازاین آزاد سازی ها، در شهرستان اشتهارد و به مساحت 117 هزار و 869 مترمربع بوده که این تصرفات اغلب به صورت دیوارکشی، ساخت و ساز و ویلاسازی بوده است. وی همچنین پیش بینی کرد که تا پایان سال جاری بخش دیگری از اراضی تصرف شده این دو شهرستان رفع تصرف شود.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های کرج و ساوجبلاغ اظهار داشت: باتوجه به اقدامات صورت گرفته، میزان تصرف غیرقانونی اراضی در این دو شهرستان کاهش یافته است. فرضی گفت: برای حفظ و جلوگیری از تخریب اراضی ملی اداره منابع طبیعی کرج و اتشهارد تابلو های ترویجی و هشدار دهنده درحاشیه اراضی ملی و نقاط بحرانی دو این شهرستان نصب کرده است. وی از مردم خواست در صورت مشاهده تخلف با شماره تلفن 1504 شماره امداد جنگل ومرتع تماس حاصل کنند تا با حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت برخورد جدی با متلفین صورت پذیرفته و از تکرار آن جلوگیری به عمل آید.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود