18 بهمن 1393
شماره خبر: 137180

انقلاب هایی که در شن فرو رفت

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

انقلاب هایی که در شن فرو رفت


رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جماعات استان البرز گفت: انقلاب ایران متفاوت از انقلاب های جهان است، تا آن جا که انقلاب هایی که در دنیا هم دوره با انقلاب ایران شکل گرفت در شن فرو رفتند.
حجت الاسلام سید مصطفی حسینی نوری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان البرزدر خصوص انقلاب اسلامی ایران و فعالیت بهائیت و وهابیت در دستگاه کابینه حکومت شاهنشاهی گفت: در دستگاه پهلوی، از جریان مخالف شیعه حمایت می شد، این حمایت به گونه ای بود که اکثر افراد کابینه دولت از همین گروه ها بودند. این مسئول افزود: در میان سازمان جاسوسی شاه با عنوان ساواک اکثر افراد بهائیان بودند و جذب این گروه در دستگاه دولت به راحتی صورت می گرفت. وی با در نظر گرفتن اهمیت مطالعه و بررسی عملکرد حکومت شاهنشاهی از زبان همان افرادی که در آن دوره در دستگاه حکومتی فعال بودند، به منظور شناخت بهتر تصریح کرد: مطالعه در شرح عملکرد نظام شاهنشاهی با نظر بر خاطرات افرادی که وابسته به آن نظام بودند، خود سند و گواهی بر عملکرد آنان است، تا آن جا که فرح پهلوی در بعضی از خاطرات شاه ، علاقه ای وافر او را به گروه های بهایی و وهابی بیان می کند، و می گوید که شاه علاقه ای به دین نداشت. وی ادامه داد : در دوران حکومت پهلوی بسیاری از مصوبات مجلس، قضایای کاپیتالیسیون و سایر موارد از این دست نشان می داد، که شاه ایران با مردمی دینی و اسلامی مطابق دینی اسلام رفتار نمی کند و در بسیاری از موارد اعتقاد و علاقه ای به اسلام ندارد. به گفته حجت الاسلام نوری ، مردم خواهان حکومت بر مبنای فقه شیعی بودند، آنان یکپارجه و متحد انقلاب دینی و اسلامی را رشد دادند. وی فعالیت دشمنان انقلاب را برای متوقف کردن مسیر انقلاب حرکتی جهت مند دانست و در این خصوص به کتاب انتخاب های سخت اثر هیلاری کلینتون اشاره کرد و توضیح داد: هیلاری کلینتون در کتاب خود با عنوان « انتخاب های سخت» در فصل ایران، آورده است: « من (هیلاری کلینتون) سفر کردم به کشورهای منطقه خلیج فارس و تمام توان ام را به کار بردم برای این که ایران هراسی را و حکومت دینی بر مبنای فقه شیعه را گسترش دهم، اما حکومت دینی که بر پایه انقلاب شکل گرفته بود بیشتر ترویج و گسترش یافت»، پس از آن به تدریج اظهار کردم که انقلاب هایی را در کشورها به وجود بیاورید، که عظمت انقلاب ایران را زیر سوال ببرد، اما این انقلاب ها در شن فرو رفت و باز هم بزرگی و عظمت انقلاب دینی ایران برجای ماند. رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جماعات استان البرز در ادامه اظهار کرد: پس از انقلاب در بسیاری از مواقع ما شاهد برآمدن شعارهایی با عنوان تجزیه طلبی بودیم، شعارهایی که دم از اختلاف شیعی و سنی می زد، این ها برای این بود که انقلاب را از مسیر خارج کند.
دهه فجر یک فرصت است
حجت الاسلام نوری تصریح کرد: دهه مبارک فجر فرصتی برای پرداختن به وقایع انقلاب و توجه به آن است، توجه به اهمیت شکلگیری انقلاب بزرگی عظمت این اتفاق را نشان می دهد و برای نسل امروز تبیین می شود. در ادامه این مسئول با تامل بر این مهم که انقلاب ایران اسلامی با سایر انقلاب های جهان تفاوت اساسی دارد، توضیح داد: نخستین تفاوت آن این است، که این انقلاب در سایه وحدت مردم رشد کرد، دوم انقلاب بر پایه دین و برمبنای فقه شیعی بود.
ارائه گزارش های واقعی عملکرد دستگاه ها پس از انقلاب
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان البرز در خصوص راهکار عملی برای تبیین انقلاب عنوان کرد: امروز دستاوردهایی که به واسطه انقلاب به دست آمده باید به صورت مستند در اختیار مردم قرار گیرد، تا مردم بتوانند از این دست آوردهای انقلاب مطلع شوند. در پایان وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی استان در زمان ایام الله دهه فجر با افتتاح و رونمایی پروژه ها ی عمرانی و ارائه گزارش عملکرد مردم را از فعالیت های خود مطلع می کنند.




منبع:شبستان

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود