21 بهمن 1393
شماره خبر: 137445

شهرداری کرج مانع طرح گسترش بیمارستان کمالی شده است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

شهرداری کرج مانع طرح گسترش بیمارستان کمالی شده است


رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی البرز با بیان اینکه شهرداری کرج مانع طرح گسترش بیمارستان کمالی شده است،گفت: شهرداری اگر به لحاظ مالی کمک نمی‌کند جلوی کار ما را هم نگیرد.
حمید درفشی در آئین افتتاح دانشکده دندانپزشکی البرز اظهار داشت: با توجه به ضعف استان در زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی نخستین برنامه گروه مدیریت دانشگاه، تأمین فضاهای مناسب برای ارائه خدمات به مردم بود. وی با بیان اینکه ما ظرفیت‌های نرم‌افزاری را در استان دارا هستیم، افزود: نیازمند تأمین سخت‌افزارها هستیم و احداث دانشکده‌های مختلف علوم پزشکی در این راستا است. درفشی با اشاره به اینکه دانشکده دندانپزشکی البرز 20 دانشجو پذیرش کرده بود ولی دانشکده‌ای برای آنها نداشتیم، تصریح کرد: تا جایی که زمزمه‌های حذف رشته دندانپزشکی از دانشگاه علوم پزشکی البرز به گوش می‌رسید ولی با رایزنی‌هایی که انجام شد توانستیم فرصتی 6 ماهه بگیریم و در نهایت امروز این ساختمان افتتاح شد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز به ظرفیت ایجاد شده به واسطه حضور دانشکده‌های پزشکی در استان اشاره کرد و گفت: حضور دانشکده دندانپزشکی پشتوانه علمی خوبی برای بخش دندانپزشکی در استان است. وی از برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی در جهت احداث دانشکده داروسازی خبر داد و گفت: 70درصد از صنعت دارویی کشور در استان البرز مستقر است، بنابراین احداث این دانشکده نیاز استان بود که موفق شدیم مجوزش را دریافت کنیم و از سال آینده دانشجوی داروسازی هم پذیرش می‌کنیم.
شهرداری کرج جلوی گسترش بیمارستان‌ها را نگیرد
درفشی ضمن اشاره دوباره به کمبودهای بخش بهداشت و درمان استان گفت: هیچ منبع مالی به ما کمک نمی‌کند؛ این در حالی است که ما نیازمند 60 الی 70 میلیارد تومان برای گسترش بیمارستان‌های استان هستیم. وی افزود: در هر بیمارستانی فضای 8 هزار متری را جهت گسترش در نظر گرفتیم که اگر به انجام برسد 600 تا 700 تخت به بیمارستان‌های استان اضافه می‌شود. درفشی تاکید کرد: با توجه به این افزایش تخت‌های بیمارستانی ضریب ما به 0.8 می‌رسد در حالی که متوسط کشوری 1.5 است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی‌ البرز به طرح گسترش بیمارستان کمالی کرج اشاره و تصریح کرد: در بیمارستان کمالی کرج در ماه 2 هزار زایمان انجام می‌شود و این مراجعات اغلب به علت تنگدستی افراد صورت می‌گیرد. وی خاطرنشان کرد: افرادی که تمکن مالی دارند به دلیل امکانات محدود و اتاق‌های شلوغ هرگز حاضر نیستند زنان و دختران خود را راهی این بیمارستان کنند. درفشی تصریح کرد: طرح گسترش این بیمارستان را شروع کردیم ولی شهرداری کرج جلوی کار را گرفته است و من همین جا از شهرداری می‌خواهم اگر به لحاظ مالی کمک نمی‌کند جلوی کار ما را هم نگیرد.




منبع:تسنیم

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود