25 بهمن 1393
شماره خبر: 137604

امنیت آب امنیت زندگی است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

امنیت آب امنیت زندگی است


معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان البرزدر همایش˝ ایست آب نیست ˝گفت:برداشت بی رویه از آب های زیر زمینی و سطحی ،خطرات بیابان زایی ،نابودی کشاورزی ،کمبود آب شرب مردم در کمین همگان است و باید بدانیم امنیت آب ،امنیت زندگی است.
یوسف دانشور معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان البرزدر همایش ایست آب نیست که در کانون فرهنگی تربیتی امام علی (ع) برگزارشد اظهارداشت:مسئله آب و بحران کم‌آبی موضوعی نیست که به سادگی ازآن عبورکنیم پرسش مهر امسال رئیس جمهورتلنگری است برای همه ما،که نسبت به بحران کم آبی و عوارض ناشی از آن بیش از پیش توجه کنیم. دانشور گفت:با توجه به مهاجر پذیر بودن استان البرز؛ افزایش روز افزون جمعیت و کاهش بارندگی موجب تشدید کم آبی شده است و این مسئله در اکثر استان های کشور؛دیده می شود و اینکه رئیس محترم جمهور؛ راهکاراستفاده درست وبهینه از آب را ازدانش آموزان سوال می کند به این دلیل است که حساسیت واهمیت موضوع را را از طریق شما عزیزان به همه جامعه و خانواده هامنتقل کند. عاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش استان البرزافزود:برداشت بی رویه از آب های زیر زمینی و سطحی ،خطرات بیابان زایی ،نابودی کشاورزی ،کمبود آب شرب مردم در کمین همگان است و باید بدانیم امنیت آب ،امنیت زندگی است. دانشور گفت:براساس اعلام مسئولین آب استان البرز،عمق منابع زیرزمینی اب به 150متر رسیده است وحدود70سانتی متر درسال نیز پایین تر می رود که این مسائل به مشکلات قبلی مانند بارش های کم وخشکسالی اخبر نیز افزوده شده است.
وی گفت:آب سرچشمه حیات است وبدون آب زندگی وجود ندارد، خداوند درقرآن می فرمایدهمه چیز را باآب زنده می کنیم و باتوجه به تعالیم نجات بخش اسلام و اهمیتی که برای آب در احادیث وروایات قائل شده است حفظ ونگهداری و استفاده بهینه وظیفه همه احاد جامعه می باشد. دانشور اظهارداشت:پرسش مهر رئیس جمهورعاملی شد تا شما دانش آموزان عزیز،راهکارهای نگهداری ازآب و استفاده درست وبهینه از سرچشمه حیات را به صورت جدی تر دنبال کنید؛آثار شما عزیزان در قالب نامه ،وبلاگ ،فیلم کوتاه ،نقاشی ،نشریه الکترونیکی با تلاش و همکاری همکارانمان در سازمان دانش آموزی استان ،ادارات آب وفاضلاب،آب منطقه ای البرز،حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی جمع آوری شده است و به وسیله داوران ارزیابی خواهد شد و از نفرات برتر تقدیر می شود. معاون پرورشی و فرهنگی استان البرز گفت:هدف رئیس جمهور از طرح این سوال صرفا یک مسابقه نبود ،بلکه با توجه به پیامدهایی که کمبود آب وخشکسالی برای کشور و به ویژه استان البرز دارد همه باید مانند یک شهروند وظیفه شناس به فکر استفاده بهینه از آب باشیم ،تعویض شیرهای خراب در منازل ،اصلاح لوله کشی های فرسوده ساختمان های قدیمی ،جلوگیری از آلودگی آب رودخانه ها وچشمه ها ،گام موثری برای رسیدن به این هدف است.



منبع:پانا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود