26 بهمن 1393
شماره خبر: 137654

تراکم دامداری ها در البرز مشکل ساز است

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

تراکم دامداری ها در البرز مشکل ساز است


مدیرکل دامپزشکی استان البرز گفت: عمده مسئله ما در البرز تراکم دامداری ها و مجاورت با شهرستانهای قزوین، آبیک و.. و مراوداتی است که بین مردم و دامداری ها برای جابجایی علوفه صورت می گیرد.
اصغر برائی نژاد درباره ورود دام های غیرمجاز به استان البرز و مسائل و تبعات آن گفت: در این مورد مشکلی وجود ندارد و به ندرت شاهد ورود دام غیرمجاز به استان هستیم. امسال فقط یکی دو مورد دیده شد که توسط نیروی انتظامی ضبط و کشتار شد. وی افزود: عمده مسئله ما در البرز تراکم دامداری ها و مجاورت با شهرستانهای قزوین، آبیک و.. و مراوداتی است که بین مردم و دامداری ها برای جابجایی علوفه بین این واحدها صورت می گیرد. برائی نژاد این مراودات را بیش از حد خواند و اذعان داشت: اداره کل دامپزشکی استان اقدامات لازم برای حفظ ایمنی و سلامت دام را از طریق واکسیناسیون، قرنطینه، سم پاشی، پایش و... انجام می دهد اما مجاورت این مراکز به هم و رفت و آمدهای گسترده ای که بین دامداری های البرز و شهرهای مجاور وجود دارد، دغدغه آفرین شده است.
دامپزشکی در کنار تولید کننده است
مدیرکل دامپزشکی البرز با تاکید بر اینکه استراتژی ما این است که دامدار بپذیر و باور کند که دامپزشکی در کنار تولید کننده است، گفت: حتی نظارت های ما جنبه بخشنامه ندارد و برای کمک و حمایت از دامدار اجرا می شود زیرا واحدهای دامداری علاوه بر تولید، اشتغال قابل توجهی نیز دارند و فعالیت مستمر این واحدها به حفظ اشتغال کمک می کند. به گفته این مسئول امسال با تخصیص به موقع اعتبارات در حوزه بهداشت و مبارزه با بیماری های دامی، تعداد کانون های بیماری دامی از 110 کانون به 30 کانون کاهش یافت و واکسیناسیون، پایش و مراقبت های ویژه به موقع به اجرا درآمد. برائی نژاد با اشاره به اینکه البرز در حوزه تولید تخم مرغ و طیور از استانهای برتر کشور است، اظهار داشت: تمام این اقدامات برای حفظ دام، توسعه دامداریها و افزایش تولید و صادرات استان است و همکاری واحدهای دامداری با دامپزشکی و انجام مراقبت های ویژه در رونق این بخش تاثیر قابل توجهی دارد.

منبع مهر

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود