27 بهمن 1393
شماره خبر: 137689

البرز به بیمارستان مجهز 'تروما' نیاز دارد

سپیدار‌آنلاین: گروه اجتماعی

البرز به بیمارستان مجهز 'تروما' نیاز دارد


عضو هیات مدیره انجمن رادیولوژی ایران گفت:با توجه به بالا بودن میزان حوادث و کثرت جمعیت البرز، این استان به بیمارستان مجهز 'تروما' نیاز دارد.
دکتر 'عبدالرسول صداقت در جمع خبرنگاران در کرج افزود: راه اندازی بیمارستان مجهز تروما در خدمات دهی سریع به حادثه دیدگان سوانح و تصادفات موثر است. 'تروما' به آسیب های جسمی ناشی از ضربه های بیرونی در تصادف ، آتش سوزی ، انفجار گاز و دیگر سوانح اطلاق می شود. استان البرز با حدود سه میلیون نفر جمعیت در مسیر تردد خودروهای 14 استان کشور قرار دارد و میزان حوادث رانندگی و سوانح این استان به ویژه آتش سوزی در سطح بالایی قرار دارد. به گفته عضو هیات مدیره انجمن رادیولوژی ایران،تجمیع خدمات تخصصی مانند 'رادیولوژی'، 'ام .آر .آی' و 'سی . تی . اسکن ' در یک مرکز درمانی مجهز، نقش اساسی در جلوگیری ازجابجایی حادثه دیدگان بین مراکز درمانی و تشخیصی دارد.
وی اظهار داشت:جابجایی مصدومان بین مراکز درمانی و تشخیصی با دشواری هایی همراه است که انتظار می رود این مشکل در استان البرز مرتفع شود. صداقت به مشکلات مراکز رادیولوژی و تشخیصی در استان البرز اشاره کرد و گفت:عدم همکاری مراکز بیمه ای در پرداخت هزینه ها و خرید تجهیزات پزشکی با هزینه گزاف از خارج از کشور مشکلات عمده این مراکز است. وی با اشاره به آثار تحریم های ظالمانه علیه کشورمان اظهار داشت: در بخش واردات تجهیزات تشخیصی مانند رادیولوژی و 'ام .آر. آی' با مشکلاتی مواجه هستیم . عضوهیات مدیره انجمن رادیولوژی ، بالا بودن نرخ سود وام های بانکی را از دیگر مشکلات برشمرد و گفت: پایین بودن نرخ تعرفه های رادیولوژی نیز برمشکلات افزوده است.
وی بیان داشت:اکنون بیشترین مالیات در بخش پزشکی و درمانی توسط مراکز آزمایشگاهی و رادیولوژی پرداخت می شود که انتظار می رود در طرح تحول سلامت دولت تدبیر و امید به این موضوع توجه ویژه شود. صداقت گفت: واردات تجهیزات تشخیصی پزشکی زمان بر و هزینه بر بوده و این درحالی است که گمرک های کشور هزینه های مالیاتی زیادی برای واردات این تجهیزات دریافت می کنند. وی بیان داشت: کمبود تجهیزات تشخیصی پزشکی پیشرفته در مراکز درمانی دولتی کشور سبب شده تا حجم زیادی از بیماران به مراکز خصوصی روی بیاورند که بخش خصوصی نیز به نوبه خود با محدودیت امکانات مواجه است. وی تاکید کرد: دولت باید در طرح تحول سلامت اقدامات موثری برای خرید تجهیزات تشخیصی پزشکی در مراکز دولتی به عمل آورد. وی گفت : البرز در بین استان های کشور به لحاظ امکانات بیمارستانی و درمانی محروم ترین منطقه ایران است.

منبع ایرنا

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود